danestanihayemofid

۳ مطلب در تیر ۱۳۹۹ ثبت شده است

کاشت دندان چیست؟

کاشت دندان ها لامپ های تیتانیومی هستند که در فک قرار می گیرند ، که به طور دائم یک یا چند دندان از دست رفته را جایگزین می کنند ، یا به عنوان لنگر برای تاج ، پل یا پروتز عمل می کنند.

در نتیجه ، ایمپلنت های دندانی به استخوان فک شما متصل می شوند ، بنابراین برخلاف دندان مصنوعی ، پشتیبانی پایدار برای دندان مصنوعی ارائه می دهند.

علاوه بر این ، کاشت ایمپلنت از روشی که دندان طبیعی شما را به سمت لثه خود ایمن می کند تقلید می کند و تاجی که در بالا قرار گرفته است به گونه ای طراحی شده است که مانند سایر دندان های شما باشد.

بنابراین ، هیچ کس نمی داند که شما کاشت ایمپلنت دارید ، آنها کاملاً طبیعی به نظر می رسند و شما را با اطمینان لبخند می زنند!

سه نوع ایمپلنت بر اساس روش کاشت:

ایمپلنت برسازی درون کاشتی: در این نوع ایمپلنت از یک نوع قالب فلزی استفاده می‌شود که در زیر بافت لثه قرار می‌گیرد و به استخوان فک متصل می‌شود تا دندان بتواند روی آن قرار بگیرد. این روش بیشتر برای کسانی که مشکل حداقل ارتفاع استخوان فکی دارند و یا کسانی که نمی‌توانند از دندان‌های مصنوعی معمول استفاده کنند، به کار می‌رود.

ایمپلنت فرورونده: این روش معمول‌ترین نوع ایمپلنت دندان است. این نوع کاشت به شکل پیچ در داخل استخوان فک قرار می‌گیرد و دارای طول و عرض متفاوتی هستند که با توجه به شرایط بیمار انتخاب می‌شود. روی هر کدام از این کاشت‌ها می‌توان یک یا چند دندان قرار داد.

ایمپلنت دارای چهارچوب راموس: این نوع ایمپلنت برای بیمارانی به کار می‌رود که دارای استخوان فکی ضعیف در فک پایین هستند و قابلیت انجام ایمپلنت ریشه‌ای را ندارند. ایمپلنت دارای چهارچوب راموس در انتها و گوشه عقب استخوان فک در دهان قرار می‌گیرد. پس از ترمیم بافت لثه، یک میله فلزی در اطراف بالای لثه مشاهده می‌شود که دندان‌های مصنوعی متناسب با آن ساخته شده و روی آن قرار می‌گیرند. این روش استخوان فک را تقویت و تثبیت کرده و از بروز شکستگی در آن جلوگیری می‌کند.

بهترین نوع ایمپلنت چیست؟

همانطور که قبلاً بحث شد ، دو ماده اولیه کاشت دندان تیتانیوم و زیرکونیا هستند. هر یک از این دو ماده کاشت دندان ویژگی های منحصر به فرد خود را دارند.

به عنوان مثال ، تیتانیوم آزمایش شده است و در هر دو روش پزشکی و دندانپزشکی میزان موفقیت بالایی را نشان می دهد. تطبیق پذیری تیتانیوم از زیرکونیا بیشتر است. تیتانیوم به عنوان یک فلز اولین انتخاب در همه اشکال استخوان برای ایمپلنت است. میلیون ها بیمار از مزایای تیتانیوم استفاده کرده اند و آن را به عنوان بهترین نوع ایمپلنت دندان می شناسند.

مزایای ایمپلنت دندان
 

از مزایای ایمپلنت دندان می‌توان به موارد زیر اشاره کرد: ظاهر بهتر: ایمپلنت دندان نسبت به دندان مصنوعی راحت‌تر و طبیعی‌تر به نظر می‌رسد. از آنجایی که ایمپلنت‌ها به استخوان فک وصل می‌شود، دائمی هستند و در نهایت هیچ کس متوجه ایمپلنت دندان شما نخواهد شد.
 

 حرف‌زدن بهتر: دندان مصنوعی ممکن است در دهان شما جابه جا شود، گشاد شود و حتی گفتار شما را با مشکل مواجه کند. در عوض ایمپلنت دندان جایگزین دندان واقعی شما می شود و در طول روز نیاز به هیچ گونه تنظیمی ندارد.
 

راحتی بیش‌تر: زمانی که به دندان‌های ایمپلنت شده عادت کنید، جزئی از خودتان به نظر خواهند رسید.
 

غذا خوردن راحت‌تر: دیگر نگران خوردن غذاهای مورد علاقه خود نباشید. از آنجایی که دندان‌های ایمپلنت شده به فک شما متصل می شود، مثل دندان‌طبیعی به نظر می‌رسند.
 

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۴ تیر ۹۹ ، ۱۳:۳۸
sepideh mohammadi

آیا شما دندانهای شکاف ، شکاف ، تغییر رنگ یا بد شکل دارید؟ اگر به هر یک از این موارد مبتلا هستید ، مطمئناً می خواهید صورت را بپوشانید و لبخند خود را پنهان کنید؟ روکش های دندانپزشکی موارد ضخیم و سفارشی هستند که در قسمت جلوی دندان شما استفاده می شود تا نواقص دهان خود را اصلاح کرده و لبخند زیبایی ایجاد کند.
انواع روکش

ونیرهای لمینت سرامیکی پوسته های نازکی هستند که باعث بهبود سایه ، سبک ، شکل و تراز دندان شما می شوند. آنها مانند دندانهای طبیعی شما ظاهر می شوند و هر نوع عیوب دهانی شما را می پوشانند. آنها مقاوم در برابر لکه و بسیار با دوام هستند. با مراقبت مناسب ، سالها طول می کشد.

ونیرهای کامپوزیت به شما کمک می کنند مشکل دندان های ترک خورده و لکه دار را حل کنید. سطح دندان زبر می شود و رزین نرم به هم وصل می شود. بعد از ثابت شدن رزین ، دندانپزشک ممکن است برای لبخند به ظاهر طبیعی و جذاب دندانهای خود را صاف و تغییر شکل دهد.
وقتی به روکش نیاز دارید

روکش های دندان یک روش زیبایی است که به بهبود شکل ، ظاهر ، رنگ و موقعیت دندان های شما کمک می کند. سایه دقیقی از پرسلن برای ایجاد رنگ مناسب برای بهبود دندان تغییر رنگ یا روشن تر کردن دندانهای جلویی انتخاب شده است. آنها می توانند دندان تراشیده شما را کامل نشان دهند. علاوه بر این ، می توانید از روکش برای بستن شکاف های کوچک که در آن از بریس ها استفاده نمی شود ، استفاده کنید. اگر دندان کمی از موقعیت خود خارج شود ، می توان از روکش هایی استفاده کرد که آن را با سایر دندان ها هماهنگ کند. اگر دندانهای کج زیادی دارید ، یک مجموعه کاملی از روکش ها را برای لبخند کامل بدست آورید.
چگونه روکش ها می توانند به دستیابی به نتیجه نهایی کمک کنند

این عمل شامل سه مراجعه به اتاق دندانپزشک است. اولین مراجعه برای تشخیص و برنامه ریزی برای درمان است. این شامل مشاوره اولیه با جراح و به دنبال آن اشعه X و ایجاد قالب دندانهای شما است. بعد از معاینه ، دندانپزشک شما در کامدن ممکن است تعیین کند که روکش گزینه مناسبی برای وضعیت شما است یا خیر.

مرحله دوم تهیه مقدمات لازم برای درمان است. از آنجایی که روکش ها به طور دائم روی سطح دندان قرار می گیرند ، باید سطح آن برای اتصال بصورت آماده تهیه شود. جراح دندانپزشک شما باید با از بین بردن تقریباً ½ میلی متر مینای دندان ، سطح را خشن کند. این ضخامت همان ضخامت روکش است. وی پس از برداشتن آن ، تصوری از دندان آماده شده ایجاد می کند و سپس آن را به آزمایشگاه می فرستد. سپس تکنسین با سطح دندان مطابقت داده و روکش مطابق با دندان شما را برطرف می کند. ممکن است برای آماده سازی روکش ها به مدت زمان دو هفته نیاز داشته باشد ، با این وجود این روند با جدیدترین دندانپزشکی مدرن کوتاه خواهد بود.

دندانپزشک شما روکش را معاینه می کند تا بررسی کند که آیا با رنگ دندان شما مطابقت دارد و در ویزیت آخر به درستی جا می گیرد. به محض اینکه دندانپزشک تناسب مناسبی پیدا کرد ، یک ماده اتصال دهنده مخصوص روی سطح دندان ها اعمال می شود. روکش روی دندان صیقلی و تمیز قرار داده می شود و از نور مخصوص برای فرآیند اتصال استفاده می شود. روکش دارای پیوند دائمی روی دندان های شما است و لبخندی ماندگار ایجاد می کند که ظاهر شما را کاملاً تغییر خواهد داد.

اگرچه ممکن است در طول درمان احساس ناراحتی کنید ، اما می توانید بر روی مشکلات ونیر بر مشکلات دندان خود غلبه کنید. توصیه می شود قبل از تصمیم گیری ، با دندانپزشک آرایشی خود بنشینید و گزینه های خود را برای انتخاب روکش پرسلن بدانید. آنها با تجربه و تخصص خود می توانند به شما در رسیدن به لبخند جذاب برای همیشه کمک کنند. برای اطلاعات بیشتر در مورد روکش دندان اینجا کلیک کنید.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۲ تیر ۹۹ ، ۱۳:۱۲
sepideh mohammadi

همه نکته هایی که لازم است قبل از لمینت کامپوزیتی دندان بدانید.

مواد کامپوزیت ماده ای هستند که برای زیباکردن دندان ها به کار گرفته می شوند . در بسیاری از موارد کامپوزیت ها بهتر از روکش ها عمل میکنند و بافت لثه ها کمتر آسیب میبنند و بسیار ناچیز و در حد صفر هستند . در نسل جدید کامپوزیت ها برای دندان ها ی کج که قبلا از ارتودنسی باید استفاده میشد، حال با انجام کامپوزیت ونیر حل میشود . انعکاس نور ، رنگ ، و بسیاری موارد دیگر در درمان کامپوزیت و ترمیم زیبایی خیره کننده است .

درمان کامپوزیت دندان به چه شکل صورت میگیرد؟

در روش درمان کامپوزیت دندان با استفاده از کامپوزیت در کلینیک دندانپزشکی در دو جلسه ،حتی کمتر،ترمیم بدفرمی ها شکستگی ها و رنگ بد دندان ها برطرف میشود .

این را بدانید درمان به طور کامل توسط دندانپزشک انجام میگیرد و مانند دیگر درمان ها نیاز به قالب گیری و لابراتوار نخواهد بود .

کامپوزیت ونیر در واقع یک ماده خمیری شکل است که دندانپزشک شما بر روی سطح خارجی دندان میگذارند و پس از قرار گیری روی دندان به آن صیقل میدهند و در نهایت با استفاده از تابش نور مخصوص به سفت شدن کامپوزیت بر روی دندان کمک میکنند و در نهایت شکل دندان به طور شگفت انگیزی تغییر میکند .

برخی بر این باورند که کامپوزیت دندان را بسیار برجسته نشان میدهد.خیر این طور نیست ،ماده کامپوزیت بسیار نازک و ظریف است ولی برای جبران ضخامت آن بر روی دندان ، کمی از لایه بیرونی دندان تراش میخورد .

روش انجام کامپوزیت دندان بسیار محافظ کارانه انجام میشود و با حداقل تراش ممکن یا در بعضی مواقع بدون تراش انجام میگیرد . کسانیکه قصد انجام کار کامپوزیت دندان هستند باید بدانند که این درمان در طی یک جلسه حضور در دندانپزشکی انجام میگیرد . کامپوزیت دندان به راحتی شکسته نمیشود زیرا با کامپوزیت با چسب های مخصوص به سطح دندان باند میشود و استحکام ان را بالا میبر . این به این معنا نیست که کامپوزیت نیاز به مراقبت ندارد!کامپوزیت نیز مانند دندان های طبیعی حتی بیشتر نیاز به مراقبت و نگهداری دارد .

چه کسانی باید کامپوزیت و یا لمینت دندان انجام دهند؟

1- کسانی که دندان های ساییده شده دارند

2- افرادی که عادت بد دهانی مثل دندان قروچه دارند

3- بهداشت دهان و دندانی ضعیف

4- بهم ریختگی های دندانی شدید

 

عوارض کامپوزیت دندان

عوارض احتمالی حاصل از کامپوزیت دندان شامل افزایش حساسیت در دندانها و مشکل در تنظیم دندانهای جدید شماست که سبب تغییر در اندازه و شکل دندان ها می شود. هر دوی این عوارض معمولا موقتی است. از آنجا که روکشهای کامپوزیت جایگزینی کاملا طبیعی برای دندان ها نیستند ، بازرسی کردن آنها از نزدیک  نیز ممکن است تغییرات جزئی در رنگ آنها را نشان دهد.

در مواردی که برای قرار دادن کامپوزیت دندان تراشیدن مینای دندان لازم باشد ، کامپوزیت ونیر بدون عارضه نیست. در صورت مراقبت ناصحیح در این موارد ممکن است تراشیدن دندان به پوسیدگی دندان منجر شود.

کامپوزیت دندان یک روش دندانپزشکی زیبایی است که نیاز به مهارت بالای دندانپزشک دارد. زیرا مواد کامپوزیتی همانند روکشهای لمینت دندان در آزمایشگاه ساخته نمی شوند و ساختن آنها روی دندان بیمار و توسط دندانپزشک انجام می شود. بنابراین هنر، مهارت و تجربه ی دندانپزشک در کامپوزیت دندان حرف اول را می زند. کار کردن با مواد کامپوزیتی دشوار است و عدم تجربه و مهارت دندانپزشک ، نارضایتی بیمار را در پی خواهد داشت.

کامپوزیت دندان ممکن است به تورم لثه منجر شود. در صورت بروز التهاب لثه باید سریعا به متخصص دندانپزشک مراجعه شود تا اقدام درمانی مناسب و بهنگام صورت بگیرد.

کامپوزیت دندان انواع مختلفی دارد که جنس و رنگ  و میزان استحکام آنها با هم متفاوت است. انتخاب بهترین نوع کامپوزیت دندان در کنار یک دندانپزشک زیبایی متخصص می تواند موفقیت کامپوزیت ونیر را تضمین کند.

کامپوزیت ونیر دارای عوارض کمتری نسبت به روکش های لمینت دندان هستند و به همین ترتیب بیشتر مستعد رنگ آمیزی ، تراشه شدن یا لکه دار شدن به مرور زمان هستند. برای حفظ  زیبایی لبخند با استفاده از روکشهای کامپوزیت ، مراقبت ویژه ای لازم است.

کامپوزیت دندان روشی نسبتاً ارزان و ساده برای اصلاح طرح لبخند هستند و در شرایطی که تحت فشارهای زیادی قرار نگیرند ، کافی هستند. استحکام و مقاومت در برابر سایش این روکش ها محدود است. کامپوزیت دندان برای قرارگرفتن روی دندان،  به حداقل آماده سازی سطح دندان نیاز دارد ، بنابراین یک گزینه محافظه کارانه است ، اما در مقابل در طولانی مدت مستعد خراب شدن، تراش برداشتن و لکه دار شدن است. هزینه ی کامپوزیت در مقابل سایر روشهای دندانپزشکی مانند قیمت ایمپلنت دندان و قیمت لمینت دندان بسیار کمتر است.

اگر ترمیم بسیاری از دندان ها یا قسمت های زیادی از دندان ها مورد نیاز هستند ، پس شاید روکش های لمینت سرامیکی به دلیل خاصیت فیزیکی و نوری و ماندگاری برتر به عنوان جایگزینی بهتر در نظر گرفته شوند.

مشاوره اولیه یک قدم اساسی در مورد دقت لازم برای تعیین این است که آیا کامپوزیت بهتر است یا لمینت ؟ بطور کلی ونیرهای دندان (لمینت و کامپوزیت ) راهی عالی برای بهبود شکل ، اندازه یا تغییر رنگ دندان ها هستند. همچنین می توان از آنها برای اصلاح دندان های کج یا تراشیده و  نیز اصلاح لبخند استفاده کرد.

 

مزایای کامپوزیت دندان

مزایای ونیرهای دندانی (کامپوزیت یا لمینت) عبارت‌اند از:

این روکش‌ها مقاوم در برابر لکه هستند، بخصوص ونیرهای سرامیکی یا همان لمینت در برابر لکه‌ زدن مقاوم هستند.

آن‌ها از نظر ظاهری و احساس بسیار طبیعی هستند و نمی‌توان آن‌ها را از دندان‌های اصلی تشخیص داد.

به طور کلی، بافت لثه قدرت و تحمل خوبی نسبت به روکش‌ها دارد.

می‌توانید در مورد درجه‌ی رنگ مورد نظر خود تصمیم بگیرید، بنابراین می‌توانید از ونیرها برای روشن‌تر کردن رنگ دندان خود استفاده کنید و باعث افزایش درخشندگی دندان‌ها شوند.

ونیرهای دندانی یک روش محافظه کارانه در بهبود شکل و رنگ دندان‌ها هستند و همانند برخی از روش‌های دیگر دندانپزشکی زیبایی، نیازی به ادامه‌ی درمان به صورت دوره‌ای ندارند و نتایج آن‌ها ماندگار است.

 

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۸ تیر ۹۹ ، ۱۱:۲۳
sepideh mohammadi