danestanihayemofid

۱ مطلب در شهریور ۱۳۹۹ ثبت شده است

آیا لایه کامپوزیت می تواند باعث ایجاد خرابی یا بوی دهان و مشکلات دندان زیرش شود؟
جواب به کیفیت درمان انجام شده بستگی دارد، اگر کامپوزیت تطابق خوبی با لبه دندان نداشته باشد و بین کامپوزیت و دندان درزی وجود داشته باشد، نفوذ پلاک میکروبی و خرده های غذا می تواند باعث مشکلات متعددی مثل گیرغذایی، التهاب، بوی دهان و پوسیدگی شود
اما اگر کار دقیق انجام شود و تطابق کامپوزیت با دندان خوب باشد، لایه کامپوزیت نمی تواند باعث ایجاد خرابی دندان زیرین شود و کاملا لایه کامپوزیت با دندان یکی می شود و هیچ درز و فاصله ای بینشان نخواهد بود که باکتری نفوذ کند.

بدلایل مختلف ممکنه که نمایش دندانها در حین لبخند و صحبت کردن کم بشه .
ممکن است که این موضوع مربوط به سایش دندانها و یا افتادگی لب بالا باشد و یا ...
نکته ای که وجود دارد اینه که نمایش کمتر دندانها، سن ظاهری چهره را بالاتر می برد زیرا معمولا در افراد مسن بر اثر فرسایش دندانها و کوتاه شدن انها ، نمایش دندانها کمتر می شود.
با روش کامپوزیت ونییر می توان تا حدودی این مشکل را برطرف کرد و نمایش دندانها را بیشتر کرد.

انتخاب رنگ کامپوزیت دندان

لمینت های سرامیکی می توانند از سرامیک های مختلف و با روش های مختلف ساخته شوند .
بعضی از لمینت ها به روش ریخته گری ساخته می شوند مثل سیستم ایماکس .
بعضی به روش تراشکاری ساخته می شوند مثل سیستم کاد_کام سلترادو.
بعضی دیگر هم بصورت خمیر لایه به لایه روی کست گچی فرم داده می شود و در کوره پخته می شود مثل لمینت های فلدسپاتیک .
این سیستمها از لحاظ استحکام و شفافیت و سایر خصوصیات کمی با هم متفاوتند.
بنظر شما در اینکه کامپوزیت ونییرها طبیعی بنظر برسند چه عاملی مهمتر است:
۱- رنگ کامپوزیت
۲-شفافیت کامپوزیت
۳- فرم کامپوزیت
۴- ضخامت کامپوزیت
در روش کامپوزیت ونییر از ۳ راه می توان نمایش دندانها را بیشتر کرد
۱- افزایش طول دندانها
۲- افزایش برجستگی دندان
۳- روشنتر کردن رنگ دندانها(در واقع از لحاظ خطای چشم ، اجسام روشنتر بزرگتر و جلوتر دیده می شوند)
کیس فوق اصلاح نمایش دندانها به روش کامپوزیت ونییر بود که البته دندانهای فک پایین هم با فاصله زمانی چند ماه بعد از فک بالا کامپوزیت ونییر شدند.
بر عکس این حالت افرادی هستند که دندانهای بیرون زده و بزرگی دارند و نمایش دندانهای انها خیلی زیاد است و این افراد کیسهای چندان ایده الی برای درمان کامپوزیت ونیر نیستند.


کامپوزیت دندان بهتر است یا لمینت؟

رپورتاژ تللیغی / اولین قدم در بهبود زیبایی دندان ها و بدست آوردن لبخندی که آرزویش را دارید انتخاب بهترین مواد است: کامپوزیت دندان یا لمینت دندان، کدام بهتر است؟

رزین کامپوزیت و پرسلن رایج ترین مواد در فرآیند ساخت روکش های دندان هستند. یک  دندانپزشک زیبایی با تجربه و ماهر، با هر دو ماده می تواند لبخند شما را به زیبایی تغییر دهد. اما از کجا بدانیم کدام نوع برای شما مناسب است؟ پاسخ به این سوال به نیازهای خاص شما بستگی دارد  و معیارهایی که در انتخاب نوع مواد برای شما مهم است (از قبیل هزینه ، طول درمان، ماندگاری و غیره).   ونیر ها از موثرترین گزینه های دندانپزشکی زیبایی می باشند که با آنها می توانید  لکه ها ، شکستگی و لب پریدگی های دندان ، فاصله و شکاف های بین دندان ها یا دندان های کج را بپوشانید.

عوارض کامپوزیت دندان

عوارض احتمالی حاصل از کامپوزیت دندان شامل افزایش حساسیت در دندانها و مشکل در تنظیم دندانهای جدید شماست که سبب تغییر در اندازه و شکل دندان ها می شود. هر دوی این عوارض معمولا موقتی است. از آنجا که روکشهای کامپوزیت جایگزینی کاملا طبیعی برای دندان ها نیستند ، بازرسی کردن آنها از نزدیک  نیز ممکن است تغییرات جزئی در رنگ آنها را نشان دهد.

در مواردی که برای قرار دادن کامپوزیت دندان تراشیدن مینای دندان لازم باشد ، کامپوزیت ونیر بدون عارضه نیست. در صورت مراقبت ناصحیح در این موارد ممکن است تراشیدن دندان به پوسیدگی دندان منجر شود.

۱ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۳ شهریور ۹۹ ، ۱۳:۱۳
sepideh mohammadi