danestanihayemofid

۳ مطلب در خرداد ۱۳۹۹ ثبت شده است

ایمپلنت دندان چیست؟

ایمپلنت دندان جایگزین ریشه های دندان می شود. ایمپلنت ها یک پایه قوی برای دندان دائمی (ثابت) یا قابل جابجایی ایجاد می کنند که با دندان های طبیعی شما سازگاری دارند.
ایمپلنت دندان از جنس تیتانیوم خالص است که با بدن انسان سازگاری دارد. شکل آن به صورت میله باریکی است که درون استخوان فک قرار داده می شود. گفته می شود که امروزه ایمپلنت دندان بهترین جایگزین برای دندانهای از دست رفته است. نکته قابل توجه در مورد آن این است که اگر پس از قرار گرفتن در فک به طور صحیح از آن نگهداری شود، ماندگاری بسیار بالایی خواهد داشت
.

ایمپلنت دندان برای افرادی که یک یا چند دندان خود را از دست داده اند استفاده می شود. ایمپلنت ها توسط متخصصین ایمپلنت و بعد از جراحی دندان در استخوان فک کار گذاشته میشوند.
پس از اینکه پایه ایمپلنت به استخوان شما جوش خورد، مانند ریشه برای تاج دندان جدیدی که قرار است جایگزین دندان ازدست رفته شما بشود عمل می کند. در نهایت تاج دندان که مانند دندان طبیعی به نظر برسد، به ایمپلنت متصل می شود و فضای خالی دندان ازدست رفته را پر می کند.
برای موفقیت آمیز بودن کاشت دندان ، باید به مقدار کافی استخوان در فک وجود داشته باشد. استخوان باید به اندازه کافی قوی باشد تا بتواند ایمپلنت دندان را نگه دارد.
اگر تراکم استخوان کافی نباشد، ممکن است بوسیله روشی که به آن تقویت استخوان یا پیوند استخوان می گویند، نیاز به اضافه کردن و تقویت آن باشد.
علاوه بر این، دندان های طبیعی و بافت های حامی نزدیک ایمپلنت نیز باید در سلامت خوبی باشند
.

متخصص ایمپلنت
کاشت ایمپلنت دندان در نظر اول یک جراحی ساده به نظر می رسد ولی در عمل یک فرآیند پیچیده و در عین حال حساس می باشد که تنها به وسیله ی متخصص ایمپلنت دندان قابل انجام است. بنابراین نمیتوانید با مراجعه به هر کلینیک طرح درمان ایمپلنت دندان را انجام دهید و لازم است که مراکز و کلینیک های تخصصی این حوزه را قبل از مراجعه بیابید.

از آن جایی که کاشت ایمپلنت دندان تخصصی و حساس بوده و هم چنین هزینه ی بالایی نیز دارد، مهم ترین فاکتور در قدم اول پیدا کردن بهترین متخصص ایمپلنت دندان است. ایمپلنتولوژیست، پریودنتیست، جراح دهان و دندان یا همان متخصص ایمپلنت دندان شخصی است که علاوه بر بخش ساخت ایمپلنت در حوزه ی جراحی نیز دانش و تبحر لازم را داشته باشد. تجربه ی کافی در کاشت ایمپلنت از دیگر نکاتی ست که به هنگام انتخاب متخصص ایمپلنت دندان باید مورد توجه قرار داد.

با توجه به این که علاوه بر دو حوزه ی ذکر شده، متخصص ایمپلنت دندان لازم است که جنبه ی زیبایی طرح لبخند را نیز در درمان خود لحاظ کند. متخصص ایمپلنت دندان علاوه بر دوره یعمومی دندانپزشکی، دوره ها و آموزش های مربوط به کاشت ایمپلنت و پروتزهای دندانی را گذرانده و به صورت حرفه ای با مراحل کار آشناست. شما می توانید در سایت سپیدنت از بین متخصص های ایمپلنت دندانی، دندانپزشک مورد نظر خود را بیابید.
•بهترین متخصص ایمپلنت دندان
شما می توانید جهت یافتن بهترین متخصص ایمپلنت دندان فاکتورهای مختلفی را مورد بررسی قرار دهید. اولین راه پرسیدن و بررسی در بین آشنایانی ست که کاشت ایمپلنت را انجام داده اند. شما می توانید از تجربیات این افراد به عنوان اولیت فاکتور یافتن بهترین متخصص ایمپلنت دندان استفاده کنید.

جست و جو در اینترنت و بررسی نمونه کارهای متخصصین مختلف از دیگر راه هایی است که می توانید از آن بهره ببرید. سایت سپیدنت مرجعی ست که می توانید در آن با متخصصین مختلف آشنا شوید. یکی دیگر از راه هایی که به وسیله ی آن می توانید بهترین متخصص ایمپلنت دندانی را بیابید این است که به متخصصینی که انتخاب کرده اید مراجعه کرده و مشاوره های لازم را دریافت کنید.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۳۱ خرداد ۹۹ ، ۱۲:۴۶
sepideh mohammadi

تفاوت ونیر کامپوزیت ولمینت دندانی

رزین ونیر کامپوزیت و پرسلن رایج ترین مواد در فرآیند ساخت روکش های دندان هستند. یک  دندانپزشک زیبایی با تجربه و ماهر، با هر دو ماده می تواند لبخند شما را به زیبایی تغییر دهد. اما از کجا بدانیم کدام نوع برای شما مناسب است؟ پاسخ به این سوال به نیازهای خاص شما بستگی دارد  و معیارهایی که در انتخاب نوع مواد برای شما مهم است (از قبیل هزینه ، طول درمان، ماندگاری و غیره).

   ونیر ها از موثرترین گزینه های دندانپزشکی زیبایی می باشند که با آنها می توانید  لکه ها ، شکستگی و لب پریدگی های دندان ، فاصله و شکاف های بین دندان ها یا دندان های کج را بپوشانید.هردو روش برای زیبایی خط لبخند که شامل 8 تا 10 دندان در هر فک بالا و پایین می باشد ( البته بستگی به نوع لبخند افراد این تعداد متغیر است) و برطرف کردن مشکلاتی از قبیل زردی رنگ دندان، لب پر شدن و شکستگی یا بد فرم بودن دندان ها که در رنگ های مورد نظر فرد که میتواند همرنگ دندان های دیگر یا سفید تر از آنها باشد، استفاده شود.

انجام کامپوزیت نسبت به لمینت سرامیکی از لحاظ هزینه به صرفه تر است. هم چنین ونیر کامپوزیت را میتوان طی یک یا دو جلسه حدود 4الی 5 ساعت برای هر فک انجام داد.

اگر کامپوزیت دندان به طرز صحیح و توسط متخصص انجام شود به هیچ وجه موجب بدبویی دهان و التهاب لثه نمیشود

در این نوع درمان کامپوزیتی نیاز به تراش دادن زیاد دندان نیست و حتی ممکن است بدون تراش دادن آنها کار انجام شود.

در لمینت سرامیکی بر خلاف ونیر کامپوزیت باید دندان تراش داده شود و احتیاج به زمان بیشتری بین 2 تا 3 هفته برای قالبگیری و ساخت آن توسط لابراتوار دارد.

لمینت سرامیکی دارای استحکام بالاتری نسبت به کامپوزیت و مقاوم تر در برار تغییر رنگ و سایش دندانها است. ونیر سرامیکی به دلیل ضخامت کمتر داراری زیبایی بیشتر، طبیعی تر و شفاف تر نسبت به کامپوزیت دندان است

اگر کامپوزیت دچار لپ پریدگی و شکستگی شود قابل ترمیم است ولی ونیر سرامیکی باید برداشته و جایگزین شود.

عمر مفید لمینت سرامیکی بیشتراست.از بهترین خدمات زیبایی، لمینت دندان است. لمینت دندان دو حالت دارد، لمینت سرامیکی و لمینت کامپوزیتی. دوام لمینت سرامیکی از لمینت کامپوزیتی بیشتر از است ولی لمینت کامپوزیتی ارزانتر است. طول عمر لمینت دندان بستگی دارد به حرفه ای بودن دندانپزشک، رعایت برخی مسائل بهداشتی توسط بیمار و… . دوام لمینت دندان به طور میانگین بین 5 تا 10 سال می‌باشد و سپس نیاز به ترمیم یا تعویض دارد.

به طور کلی کامپوزیت ونیر یا لمینت سرامیکی باعث میشود که دیگر نگران لبخد زدن به دلیل مشکلات دندانهایتان که شامل زرد بودن رنگ دندانها، نامرتب بودن و ... است،نباشید و میتونید همواره لبخندی زیبا داشته باشید .

نکته ای که وجود دارد این است که جنس و رنگ بسیاری از مواد کامپوزیتی متفاوت است و به نسبت دارای استحکام متفاوتی می باشد پس بهتر است که برای اصلاح طرح لبخند موفق از بهترین کامپوزیت دندان که توسط شرکت های معتبر دندان پزشکی ساخته شده است استفاده شود تا استحکام و زیبایی ماندگار در دندان ایجاد شود.

https://www.durhamcitysmiles.co.uk/treatments/smile-styling/dental-veneers

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۷ خرداد ۹۹ ، ۱۰:۵۵
sepideh mohammadi

از دست دادن یک یا چند دندان، مشکلی است که برای بسیاری از انسانها سخت و حتی غیرقابل تحمل است، اما به دلایل متعدد احتمال روبرو شدن با عارضه ی بی دندانی وجود دارد. مشکلی که تا چندی پیش راهی جز استفاده از دتدان های مصنوعی نداشت. این دندان ها به دلیل شکل ظاهری و مشکلات دیگری که داشت، رضایت مریض را جلب نمی کرد. ایمپلنتولوژی حاصل آخرین تحقیقات و تکنولوژی های روز دنیا است. قرار دادن ایمپلنت دندان در فک، درمانی نه چندان سخت است که عارضه ای در بر ندارد. ایمپلنت دندانی همان نقش دندان های اصلی را تا پایان عمر برای بیمار ایفا می کند. از بین روش های مختلف جایگزینی ریشه دندان، ایمپلنت دندان جایگزینی کامل محسوب میشوند، چراکه هم ریشه و هم تاج دندان را شامل می شوند.

امکان انجام ایمپلنت دندان در افراد مسن :

 

اگر استخوان فک شما به اندازه کافی تراکم نداشته نباشد یا خیلی نرم باشد ، ممکن است قبل از انجام عمل جراحی ایمپلنت به پیوند استخوان احتیاج پیدا کنید. پیوند استخوان به این دلیل است که در فرایند عمل جویدن ، دهان شما فشار زیادی به استخوان شما وارد می کند و اگر استخوان نتواند ایمپلنت را پشتیبانی کند ، احتمالاً عمل جراحی ایمپلنت به شکست منتهی می شود. پیوند استخوان می تواند پایه محکم تری برای ایمپلنت ایجاد کند.
چندین ماده پیوند استخوان وجود دارد که می توان از آنها برای بازسازی استخوان فک استفاده کرد. گزینه ها ممکن است شامل پیوند استخوان طبیعی باشد ، مانند استفاده از استخوان محل دیگری از بدن شما ، یا پیوند استخوان مصنوعی مانند مواد جایگزین استخوان که می تواند ساختارهای حمایتی برای رشد استخوان جدید باشد. با متخصص ایمپلنت دندان خود در مورد گزینه هایی که برای شما بهتر خواهد بود صحبت کنید.

ممکن است بازسازی استخوان  چندین ماه طول بکشد تا استخوان جدید برای پشتیبانی از کاشت دندان ایجاد شود. در برخی موارد ، شما فقط نیاز به پیوند استخوانی جزئی دارید ، که می تواند همزمان با عمل جراحی ایمپلنت انجام شود. وضعیت فک شما نحوه عملکرد شما را تعیین می کند.

مزیت‌های ایمپلنت دندان

  • بهبود ظاهر بیمار

 ایمپلنت دندان کاملاً شبیه دندان‌های خود بیمار است و چون به گونه‌ای طراحی می‌شوند که بتوانند با استخوان جوش بخورند، دائمی هستند.

  • بهبود گفتار

 ایمپلنت بیمار را از نگرانی لغزیدن و افتادن دندان مصنوعی هنگام صحبت کردن رها می‌سازد.

  • راحتی بیشتر

 چون ایمپلنت جزیی از بدن می‌شود، داشتن آن در دهان، برخلاف دندان مصنوعی، با ناراحتی همراه نیست.

  • آسان‌تر غذا خوردن

ایمپلنت عملکردی مانند دندان طبیعی دارد، بنابراین بیمار می‌تواند غذاهای مورد علاقه‌اش را به راحتی و بدون درد بخورد.

  • بهبود سلامت دهان

برای کار گذاشتن ایمپلنت دندان نیازی به دستکاری، تراشیدن و کشیدن دیگر دندان‌ها نیست. از آنجایی که دندان‌های کناری برای نگه داشتن ایمپلنت دستکاری نمی‌شوند، بیشتر دندان‌های طبیعی دست نخورده باقی می‌مانند تا سلامت دهان و دندان فرد ارتقا یابد. به علاوه در صورت مجزا بودن ایمپلنت‌ها راحت‌تر می‌توان بین دندان‌ها را تمیز کرد.

  • دوام و استحکام

 ایمپلنت‌ دوام بسیار بالایی دارد و سال‌های متمادی در دهان باقی می‌ماند.

  • آرامش خاطر

بیمار در صورت استفاده از ایمپلنت از شرمساری درآوردن دندان مصنوعی و کلنجار رفتن با مواد چسبناک برای سر جا نگه داشتن آنها رهایی خواهد یافت.

بیشتر بخوانید: کامپوزیت، کامپوزیت ونیر،

آیا همه‌ی دندان ‌پزشکان قادر به ارائه ایمپلنت دندان هستند؟

نه، همه‌ی دندان پزشکان برای ایمپلنت دندان آموزش ندیده‌اند. در کلینیک دندان‍‌‏پزشکی ما یک تیم متخصص شامل متخصص پروتز، جراح فک و صورت، ارتودنتیست داریم که پاسخگوی هرگونه نیاز شما هستند.

ایمپلنت دندانی یک دندان مصنوعی است که به همراه ریشه آن در درون فک قرار داده می شود تا جایگزین دندان از دست رفته شود. ایمپلنت بهترین انتخاب برای افرادی است که در سلامت عمومی خوبی به سر می برند اما دندانهای خود را در اثر بیماری لثه، پوسیدگی و یا ضربه از دست داده اند. ایمپلنت نسبت به روشهای دیگر مانند روکش و یا بریج که دندانهای مجاور تراش می خورند و در معرض آسیب قرار می گیرند، ارجحیت دارد چرا که تنها جایگزین دندان و یا دندانهای از دست رفته می شود و دندانهای مجاور را تحت تاثیر قرار نمی دهد.

ایمپلنت دندان در سایزها، طول‌ها و انواع مختلفی وجود دارد. متخصص ایمپلنت با توجه به موقعیت و مکان دندان‌ها تصمیم می‌گیرد که از کدام نوع از ایمپلنت برای بیمار استفاده کند. ابتدا یک پایه یا پیچ مخصوص ایمپلنت در لثه بیمار قرار می گیرد و سپس دندان مصنوعی روی آن گذارده می شود. که می‌توانید ایمپلنت های  دندان را همانند دندان‌های طبیعی مسواک بزنید.

اگر ایمپلنت را معجزه دندانپزشکی بنامیم قطعا اغراق نکرده ایم.

یک پیچ که درون فک قرار می گیرد و بر روی آن استخوان سازی صورت می گیرد. با رشد کودک و رویش دندان های او، استخوان های اطراف دندان ها و استخوان فک رشد می کنند و پس از کشیدن دندان ها، این استخوان ها به علت عدم وارد شدن نیرو به آنها تحلیل می روند که میزان تحلیل، پس از کشیدن در سال اول به سرعت می باشد و این موضوع اهمیت جایگزینی ایمپلنت را گوشزد می کند. البته برای جایگزینی دندان از دست رفته با مراجعه به پزشک فوق تخصص ایمپلنت می توان بهترین نوع مناسب برای دندان را انتخاب کرد. به اینکه ایمپلنت شما توسط پزشک متخصص انجام شود و از چه برندی استفاده شود حتما اهمیت دهید.

بهترین نوع ایمپلنت چیست؟

همانطور که قبلاً بحث شد ، دو ماده اولیه کاشت دندان تیتانیوم و زیرکونیا هستند. هر یک از این دو ماده کاشت دندان ویژگی های منحصر به فرد خود را دارند.

به عنوان مثال ، تیتانیوم آزمایش شده است و در هر دو روش پزشکی و دندانپزشکی میزان موفقیت بالایی را نشان می دهد. تطبیق پذیری تیتانیوم از زیرکونیا بیشتر است. تیتانیوم به عنوان یک فلز اولین انتخاب در همه اشکال استخوان برای ایمپلنت است. میلیون ها بیمار از مزایای تیتانیوم استفاده کرده اند و آن را به عنوان بهترین نوع ایمپلنت دندان می شناسند.

در زیر دلایلی وجود دارد که ایمپلنت تیتانیومی به عنوان موثرترین مواد ایمپلنت دندان بهتر از ایمپلنت زیرکونیا در طول تاریخ بوده است.

  •     ایمپلنت دندان تیتانیوم و طرح های آن را می توان در یک سیستم دو تکه تولید کرد. این نوع ایمپلنت ، یک جداکننده (اباتمنت) در بالای پایه ایمپلنت و محل اتصال به دندان جایگزین دارد. مورد دیگر پایه ای است که از طریق جراحی در استخوان کاشته می شود. زیرکونیا این توانایی را ندارد. درعوض ، به صورت یک قطعه واحد تولید می شود.
  •     تیتانیوم بهترین ماده برای ایمپلنت دندان است زیرا زیست سازگار است. این بدان معنی است که با بدن انسان همسانی دارد. همچنین می تواند با استخوان انسان فیوز شود.
  •     سیستم دو تکه ایمپلنت تیتانیومی امکان کاشت قابل تنظیم را فراهم می آورد که کمبودهای استخوانی را برطرف می کند. این بدان معناست که شما هنوز هم می توانید یک لبخند دلپذیر داشته باشید حتی اگر دچار کمبود استخوان باشید.
  •     در ایمپلنت زیرکونیوم ، پایه و اباتمنت در یک ساخت واحد ترکیب می شوند. این امر باعث کاهش تجمع باکتریهای موثر بر لثه می شود. با وجود این مزیت خوب ، مواد زیرکونیا و طرحهای سرامیکی آنها ، با توجه به جدید بودن ، هنوز به طور کامل آزمایش نشده است. بنابراین ، بر خلاف ایمپلنت تیتانیومی ، هنوز هیچ اثبات آزمایش شده برای موفقیت ایمپلنت زیرکونیا وجود ندارد. احتمال اینکه با موفقیت در طول زمان به عنوان بهترین نوع ایمپلنت دندان آینده شناخته شود وجود دارد.

در یک دسته بندی دیگر، مطابق نحوه چسبیدن به فک و شکل ایمپلنت، سه ​​نوع اصلی ایمپلنت دندان وجود دارد: اندوستیل (Endosteal)، ساب پریواستیل (subperiosteal) و ایمپلنت زایگوماتیک (zygomatic). از بین این سه گزینه در بیشتر شرایط، بهترین نوع ایمپلنت دندان ، ایمپلنت اندوستیل می باشد.

آندوستیل ایمن ترین و رایج ترین ، پس از آن ساب پریواستیل و پس از آن ایمپلنت زایگوماتیک می باشد که آخرین و پیچیده ترین است و بندرت استفاده می شود.

قیمت ایمپلنت دندان برای بیشتر بیماران نگران کننده است. برای کاهش استرس پرداخت هزینه ی ایمپلنت دندان می توانید از شرایط ایمپلنت اقساطی و ایمپلنت ارزان با بهترین کیفیت کلینیک دندانپزشکی بهره مند شوید.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۲ خرداد ۹۹ ، ۱۱:۳۷
sepideh mohammadi