danestanihayemofid

۱۱ مطلب در ارديبهشت ۱۳۹۹ ثبت شده است

 

همه چیز درباره کامپوزیت ،لمینت،لومینیرز

کامپوزیت ونیر

مانند همه روکش ها ، از روکش های رزین کامپوزیت برای تغییر ظاهر کلی دندان ها با تغییر شکل و رنگ آنها استفاده می شود. ونیرهای رزین کامپوزیت برای درمان سریع و مؤثر چندین ماده دندانپزشکی آرایشی از جمله دندانهای لکه دار ، دندانهای کج ، دندانهای خرد شده یا ترک خورده یا برای پر کردن شکاف بین دندانهای موجود ایده آل هستند. مراقبت های کامپوزیت دندان مانند مراقبت از سایر روکش هاست. 

البته اگر دندان‌های شما فقط به میزان کمی کج هستند و اگر مشکلی در مورد نیش شما وجود ندارد، احتمال این که بتوانید لمینت دندان استفاده کنید زیاد است. این پوشش‌های کوچک باعث تغییر شکل دندان‌های شما شده و کاری می‌کنند که دندان‌های شما کاملا صاف به نظر برسند- نیازی به براکت نیست! البته در مواردی که کجی کم باشد میتوانید از کامپوزیت دندان هم استفاده کنید.
البته به یاد داشته باشید که دندانپزشک شما بهترین کسی است که می‌تواند تشخیص دهد لمینت دندان برای شما مناسب است یا خیر. ممکن است توصیه کنند که قبل از انجام هرگونه درمان زیبایی، دندان‌های خود را با استفاده از ارتودنسی، صاف کنید تا بهترین نتیجه ممکن را از لبخند ساخته شده ی خود بگیرید

لومینیرها

اگر از ظاهر دندان های خود ناراضی هستید ، اما مشکلات به اندازه کافی شدید نیستند که نیاز به درمان جدی ارتودنسی داشته باشید ، لومینرها ممکن است راه حل مورد نظر شما باشد. لومینرها ممکن است برای دندانهایی که تراشه یا ترک خورده ، رنگ آمیزی شده ، تغییر رنگ ، اشکال ناپذیر ، فرسوده یا کمی شلوغ هستند مناسب باشد. آنها به صورت دیجیتالی بسیار نازک طراحی شده اند (تقریباً به اندازه لنز تماسی نازک هستند) ، بنابراین می توان آنها را بصورت یکپارچه روی دندان هایتان بمالید تا لبخندی به ظاهر طبیعی داشته باشید. این روش بهترین استفاده در بیمارانی است که در لبخند خود فاصله دارند و فقط چرخش جزئی دندان دارند.

لمینت دندان لومینیرز با توانایی و کاربردها خود مناسب افرادی می باشد که به دنبال ایجاد تغییرات زیر در وضعیت دندان هایشان هستند.

  • ردیف کردن دندان ها
  • سفید کردن دائمی دندان ها
  • رفع نقص های کوچک دندانی
  • تغییر و تعویض  کامپوزیت دندان قدیمی
  • اصلاح لبخند دائمی
  • مواد لمینت دندان لومینیرز لکه بردار نیستند و در طول زمان تغییر رنگ نمی دهند
  • عدم تغییر رنگ با مصرف مواد غذایی و آشامیدنی های رنگی در طول زمان
  • بسیار محکم و قوی و درعین حال بسیار نازک هستند
  • مناسب کسانی که نمی خواهند مینای دندان هایشان تراشیده شود
  • اصلاح و بستن فاصله بین دندان ها وخط میانی نامتقارن بین دندان ها
  • تغییر شکل و اندازه دندان های بد فرم برای داشتن لبخندی زیبا

 

بیشتر بخوانید: همه چیز درباره ی ایمپلنت دندان، مراحل قراردادن ایمپلنت دندان،  ایمپلنت بهتر است یا بریج،

لمینت سرامیکی

لمینت دندان از پوسته های نازک و سفارشی از جنس مواد ساخته شده به رنگ دندان هستند که برای پوشش سطح جلوی دندان ها برای بهبود ظاهر شما طراحی شده اند. این پوسته ها به قسمت جلوی دندان ها متصل می شوند و رنگ ، شکل ، اندازه یا طول آنها تغییر می کنند. این روکش ها گزینه ای محبوب هستند زیرا آنها از ویژگی های منعکس کننده نور دندانهای طبیعی تقلید می کنند. روکشهای دندان نیز می توانند از درد دندان در ارتباط با مینای فرسوده تسکین دهند. بستن فاصله ی بین دندان ها با لمینت دندان از متداولترین کاربرهای لمینت دندان می باشد. از عوارض کامپوزیت دندان مستعدتر بودن آن به تغییر رنگ نسبت به لمینت دندان می باشد.

ایجاد لبخند یک فرایند بهبود ظاهر لبخند شما از طریق یک یا چند روش دندانپزشکی زیبایی است ، مانند:

    روکش های دندانپزشکی

    پیوند کامپوزیت

    کاشت

    سفید کردن دندان ها

برخی از مؤلفه هایی که مورد توجه قرار می گیرند شامل ظاهر صورت ، رنگ پوست ، رنگ مو ، دندان ها (رنگ ، عرض ، طول ، شکل و نمایش دندان) ، بافت لثه و لب ها است. ساخت لبخند به دلایل بسیاری انجام می شود و با توجه به ملاحظات بی نظیر شما سفارشی می شود.

https://www.oldetownlaureldental.com/cosmetic-dentistry/

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۷ ارديبهشت ۹۹ ، ۱۶:۵۳
sepideh mohammadi

 

انواع کاشت دندان

ایمپلنت دندان چند مرحله دارد و در یک روز قابل انجام نیست علی رغم تبلیغاتی که در این زمینه هست. ایمپلنت وقتی نیاز است که مراجعه کننده برخی از دندان هایش را از دست داده است. ایمپلنت به عبارتی کاشت دندان است که مسلما سبب زیبایی فرد میگردد. برای اطمینان از انتخاب مناسب ترین کاشت دندان برای جایگزینی دندان های از دست رفته ، سه نوع کاشت دندان وجود دارد که باید به دقت مورد بررسی قرار گیرد. دندانپزشکی این راهنمای پاسخ پرسش را برای کمک به آگاه سازی بیماران در مورد انواع مختلف کاشت دندان و عوامل موثر در انتخاب مناسب ترین کاشت دندان تهیه کرده است. سن مناسب ایمپلنت دندان پس از اتمام کامل رشد استخوان فرد است. آنچه ایمپلنت دندان را نسب به سایر روشهای جایگزینی دندان محبوب کرده است طول عمر ایمپلنت دندان می باشد. بطور کلی ماندگاری همه ی روشهای دندانپزشکی اعم از ایمپلنت، لمینت و کامپوزیت دندان به مراقبت های بعد از آنها بستگی دارد.


انواع ایمپلنت دندان

سه نوع کاشت دندان وجود دارد که ممکن است در فرایند اتصال به کار روند. این تصمیم معمولاً براساس میزان فک استخوان بیمار در دسترس است.

انواع کاشت دندان:

  •     کاشت اندوست یک کاشت دندان مشترک که در استخوان در فک ثابت شده است ، مجدداً نگهدارنده طبیعی یک ریشه دندان است.
  •     کاشت زایگوماتیک. روش انجام ایمپلنت دندان در این نوع به این صورت است که استخوان گونه به عنوان پایه ایمپلنت به جای فک فوقانی استفاده می شود.
  •     ایمپلنت های ساب پریواستیل. ایمپلنت دندان مناسب افرادی است که فک استخوان آنها قادر به نگه داشتن ایمپلنت آندوستلی نیستند.

در 10 مورد به دلیل سادگی روش ، از کاشت اندوست در 9 مورد استفاده خواهد شد. اگر استخوان فک نتواند ایمپلنت آندوستلی را نگه داشته باشد ، می توان از ایمپلنت سابپریواستی استفاده کرد ، که شامل اتصال اتصالات زیر بافت لثه به جای ثابت شدن در فک است. بیماران تمایلی به دیدن تفاوت بین کاشت endosteal و subperiosteal ندارند. در هنگام مناسب نبودن روش های دیگر ، ایمپلنت های زیگوماتیک کمتر استفاده می شود. این به دلیل پیچیدگی روش است که شامل اتصال ایمپلنت به استخوان zygomatic (گونه) است.

از مزایای ایمپلنت دندان می‌توان به دوام و ماندگاری بیشتر آن نسبت به بریج دندان اشاره کرد اما از لحاظ هزینه نسبت به روش‌های دیگر گرانتر می‌باشد. اگر بیمار بهداشت دهان و دندان خود را به درستی رعایت کند، این دندان‌ها می‌توانند تا آخر عمر برایشان کار کنند. به طور معمول طول عمر ایمپلنت دندان نسبت به روش‌های دیگر درمانی بیشتر است و در صورت از دست رفتن دندان، امکان ترمیم و جایگزینی آن وجود دارد. انجام ایمپلنت اقساطی امکان اقدام به این درمان را تسهیل کرده است.
روش های اتصال ایمپلنت دندان

پس از تصمیم گیری در مورد نوع کاشت دندان ، روش اتصال چیز بعدی است که باید انتخاب شود. این معمولاً توسط دندانپزشک شما بر اساس موثرترین روش برای ثابت کردن دندان مجدد دندان در کاشت دندان تصمیم می گیرد.

روش های اتصال ایمپلنت دندان پیچ خواهد شد و یا با سیمان دندان پیوند می خورند.

کاشت های دندانه دار پیچ دار به دلیل اینکه دندانپزشکان قادر به حذف این موارد در صورت لزوم هستند ، راحت تر نگهداری می شوند. ایمپلنت های سیمانی دندان دائمی هستند و قابل حذف نیستند ، به این معنی که این نوع کاشت دندان نیاز به سطح بالاتری از نگهداری دارد. مراقبت از ایمپلنت دندان کلید موفقیت ایمپلنت و دوام آن می باشد.

عرض و طول کاشت کاشت

آخرین مورد در مورد نوع ایمپلنت دندان ، عرض و طول میله فلزی چسبنده خواهد بود. چگالی و عمق استخوان اصلی ترین عوامل در نظر گرفته شده است ، برای اطمینان از تماس کافی سطح سطح با فک برای رفع ایمپلنت دندان با فضای کافی بین دندان ها. قیمت ایمپلنت دندان گران است با این حال  ارزش سرمایه گذاری را دارد.

کاشت دندان ها لبخندی به شما می بخشد که طبیعی به نظر می رسد و دندان های قوی و قابل اطمینان برای شما فراهم می کند که باعث می شود دهان شما تا آخر عمر سالم باشد. قیمت ایمپلنت دندان بر اثر به عواملی خارج از عوامل کلینیکی مانند مکان و موقعیت کلینیک دندانپزشکی نیز می تواند گران باشد. بنابراین شما می توانید با درنظر گرفتن این عوامل به دنبال ایمپلنت ارزان نیز باشید.

برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد انتخاب مناسب ترین کاشت دندان در صورت تمایل با دندانپزشکی تماس بگیرید و یا یک جلسه مشاوره رایگان رزرو کنید.

https://www.dentalcareplus.org.uk/faqs/types-of-dental-implants

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۷ ارديبهشت ۹۹ ، ۱۶:۵۱
sepideh mohammadi

 

روکش دندان یکی از انواع روشهای دندانپزشکی زیبایی می باشد. روکش های کامپوزیت یک راه حل ارزان تر از روکش های لمینت است ، زیرا در این روش نیازی به ارسال قالب به آزمایشگاه نیست. ونیرهای کامپوزیت توسط دکتر و تکنسین ها ساخته شده اند که کامپوزیت رنگی دندان را مستقیماً روی دندان های شما قرار می دهند. کامپوزیت را با دندانهای شما مطابقت می دهند تا طبیعی ترین نتیجه را به دست آورید. برخی افراد روکش های دندان را با ایمپلنت دندان اشتباه می گیرند. ایمپلنت نیز می تواند کاربرد زیبایی خصوصا برای ایمپلنت دندان های جلو داشته باشد. اما بیشترین کاربرد آن در درمان دندان های از دست رفته می باشد. معایب ایمپلنت دندان با روش همراه است. هنگامی که آنها به دهان شما رسیدند ، دیگر نباید مشکلی ایجاد کنید.    خطرات مرتبط با این روش وجود دارد ، دقیقاً مانند هر نوع درمان تهاجمی. متخصص ایمپلنت ما شما را به طور کامل در مورد خطرات قدرت و همچنین اقدامات انجام شده برای جلوگیری از عوارض خلاصه خواهد کرد.

 

http://bayanbox.ir/view/3246688451754113095/0.jpg

 

بیشتر بخوانید: نارسائی ایمپلنت دندان، مراقبت از ایمپلنت دندان، ایمپلنت دندان چیست؟ بلیچینگ دندان

 

کامپورزیت  دندان چیست؟

کامپوزیت با استفاده از پراکسید پایدار دندان را سفید می کنند و ممکن است ظاهر لبخند وسیع تری به خود بکشند. در حین درمان نیز می توان انواع خاصی از تراشه ، ساییدگی دندان و شلوغی را اصلاح کرد. تجربه و آموزش در طراحی لبخند بدان معنی است که شما می توانید با اطمینان در توانایی در مطابقت با خطوط دقیق ، مورفولوژی و شفافیت لبخند طبیعی خود به آرامش برسید.  مراقبت های کامپوزیت دندان همانند مراقبت و نگهداری از دندان های طبیعی می باشد.

با این حال ، کامپوزیت حاشیه کمی برای ایجاد تغییرات چشمگیر بعد از درمان باقی می گذارند. ارزیابی اولیه ممکن است در صورت تراز قابل توجهی از نیش ، شلوغی یا ساییدگی و پارگی از این گزینه استفاده کند. در این حالت لمینت بهترین جایگزین خواهد بود.

روکش های کامپوزیت قوی هستند ، اما خطر بیشتری برای گرفتن تراشه های کوچک و رنگ آمیزی نسبت به لمینت ها دارند. روکشهای کامپوزیت دارای طول عمر کمتری نسبت به لمینت هستند و با گذشت زمان تیره تر و از بین می روند. به عنوان بخشی از مراقبت های کلی دندانپزشکی شما ، ما این نواقص را تشخیص خواهیم داد و آنها را به راحتی و بدون درد اصلاح می کنیم.

 بزرگترین مزیت ونیر کامپوزیت این است که یک فرآیند افزودنی است و نه تهاجمی. این درمان قابل برگشت است و ونیرهای کامپوزیتی در صورت نیاز می توانند برداشته و جایگزین شوند. ما برای بسیاری از بیماران به زیبایی شناسی طبیعی زیبایی رسیده ایم. "کامپوزیت دندان با استفاده از مواد کامپوزیت روی سطح دندانها ایجاد می شوند. سپس مواد برای تهیه شکل مورد نظر مجسمه سازی می شوند. ایجاد روکش کامپوزیت نیاز به مهارت و مهارت بالایی دارد ، بنابراین فنجان چای همه نیست. روشهای مراقبت از کامپوزیت دندان مانند مراقبت و نگهداری از لمینت دندان می باشد."

لمینت سرامیکی چیست؟

درمان روکش لمینت شامل برداشتن یک لایه از مینای دندان است که به دنبال آن پیوند یک روکش لمینت پیچیده نازک انجام می شود. این روش هنگامی استفاده می شود که تغییر رنگ ، ناهنجاری یا غلط نادرست شدید دندان ها وجود داشته باشد. مزایای ونیرهای لمینت در مقایسه با روکشهای کامپوزیت ، مقاومت شدید آنها در برابر لکه و تراشیدن است.  در صورت مراقبت های بعد از لمینت ، ماندگاری لمینت سرامیکی می تواند بیش از 15 سال باشد. بستن فاصله بین دندان ها با لمینت، اصلاح دندان های کج، ترمیم دندان های شکسته، اصلاح تغییر رنگ رنگ و ... از کاربردهای متداول لمینت دندان می باشد.

انتخاب بین روکشهای کامپوزیت و لمینت

به طور کلی ، هر دو روش می توانند نتایج زیبایی طبیعی را به وجود آورند. ما به شما کمک خواهیم کرد که تصمیم بگیرید کدام روش یا ترکیبی از روشها برای شما مناسب است ... اطمینان حاصل کنید که درگیر این روند باشید و به شما در بیان اهداف خود کمک کنید.

https://insidethesmile.com/chair-side-composite-veneers/

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۷ ارديبهشت ۹۹ ، ۱۶:۵۱
sepideh mohammadi

 

لمینت بهتر است یا کامپوزیت؟

 

امروزه، ترمیم هایی که برای تغییر رنگ دندان انجام میگیرند به طور گسترده ای مورد استفاده قرار می گیرند. انواع مختلفی ازکامپوزیت و لمینت دندان با ویژگیهای منحصر به فرد خود در بازار حرفه دندانپزشکی  موجود هستند که بر اساس سایز، شکل و نیز نحوه توزیع فیلرها تقسیم بندی می شوند.

نصب مناسب ونیرهای دندان توانایی فوق العاده ای را برای کمک به افراد در رسیدن به لبخند بهتر به همراه دارد. معمولاً دو نوع روکش وجود دارد - کامپوزیت ونیر و روکشهای لمینت سرامیکی. اگر هر دوی آنها به درستی قرار بگیرند ، می توانند منجر به بهبود قابل توجهی در ظاهر دندان های شما شوند.

اما ، تفاوت این دو در چیست؟ اگر به دنبال بهترین روکش ها برای انتخاب هستید ، ما روکش های کامپوزیتی و روکش های لمینت را با هم مقایسه می کنیم تا بتوانید تصمیمی آگاهانه بگیرید.

چه زمانی کامپوزیت ها مؤثر هستند؟

کامپوزیت دندان که از جنس پلیمر هستند، در اغلب موارد نیازی به تراشیدن دندان‌ها را موجب نمیشوند و این تفاوت بارز با لمینت دندان است. با تراشیدن دندان‌ها ممکن است به مینای دندان آسیب وارد شود. از مزایای کامپوزیت دندان، تحمل کردن فشارهای بالا هنگام خوردن است.

ونیرهای کامپوزیتی معمولاً فقط برای بازدید از محل نیاز به یک بازدید دارند. این رزین ها در داخل لایه ها روی دندان اعمال می شوند و سپس به شکل ، طول و شکل صحیح مدل می شوند. بعداً ، هر لایه با کمک نور سیری تقویت می شود. پس از قرارگیری ، روکش ها قبل از پیوند زدن به ساختار دندان صیقل می یابند. معمولاً ساختار کوچکتر دندان برای قرار دادن رزین کامپوزیت بدون اضافه کردن فله دندان برداشته می شود.

ونیرهای کامپوزیتی برای شرایطی استفاده می شوند که نیاز به تغییراتی کوچکتر از قبیل نادرست تر شدن دندانها یا تراشیدن دندانهای طبیعی دارند. این کامپوزیت ها نمی توانند فضای بزرگتری را پر کنند ، بنابراین به عنوان جایگزینی برای دندان از دست رفته توصیه نمی شوند.

بیشتر بخوانید : ایمپلنت دندان چیست؟ ، عوارض ایمپلنت دندان ، قیمت ایمپلنت دندان ،

مزایای کامپوزیت دندان                                                               

  • آنها را می توان به راحتی در یک ملاقات تک قرار داد اما روکش لمینت در آزمایشگاه دندان ساخته می شود ، بنابراین به حداقل دو مراجعه نیاز دارند.
  • ونیرهای کامپوزیتی معمولاً نیاز به آماده سازی ساده تری برای دندان دارند.
  • قیمت آنها مقرون به صرفه تر است - معمولاً نیمی از هزینه در مقایسه با روکش های لمینت.
  • در صورتی که شما نیاز به انجام کامپوزیت دندان داشته باشید باید قبل از انجام کار، اطلاعاتی راجع به نحوه انجام کار، مدت زمانی که طول می‌کشد تا دندان شما کامپوزیت شود، قیمت کامپوزیت دندان و تاثیری که کامپوزیت روی چهره‌ی شما خواهد گذاشت، کسب کنید

معایب کامپوزیت دندان؟

  • نسبت به روکشهای لمینت از ماندگاری کمتری برخوردار بوده و برای جلوگیری از تراشیدن نیاز به نگهداری بیشتری دارند.
  • به دلیل رزین متخلخل راحت تر لکه می گیرند.

http://www.apostoloskidental.rs/en/composite_veneers/

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۷ ارديبهشت ۹۹ ، ۱۶:۵۱
sepideh mohammadi

 

 

با رعایت بهداشت مناسب و معاینات منظم دندانپزشکی می تواند یک عمر دوام داشته باشد. ساختن آن به یک گزینه عالی طولانی مدت برای ترمیم لبخند.

اگر در حال جراحی کاشت هستید اما نگران این هستید که چقدر روش دردناک خواهد بود ، تنها نیستید. این یکی از شایع ترین ترس های کاندیدای کاشت دندان است.

روش انجام ایمپلنت دندان ،عمل جراحی کاشت دندان با ایجاد برش در لثه انجام می شود ، سپس ایمپلنت با استفاده از پیچ در داخل فک تعبیه می شود. پس از آن ، برش در لثه با بخیه بسته می شود.

همه اینها دردناک به نظر می رسد. با این حال ، درد در حین عمل جراحی کاشت دندان حداقل به هیچ کس نمی رسد. از بی حسی موضعی استفاده می شود ، بنابراین در حین عمل بیدار می شوید. اگر از جراحی عصبی هستید ، دندانپزشک شما می تواند آرام بخش ملایمی به شما بدهد. در هر دو روش درد درد بعید است.

جایگزینی ایمپلنت در کودکان تنها محدود به مواردی است که به دلیل فقدان چند دندان، درمان های رایج نتایج زیبایی و کارکردی مطلوبی را به دست نمی دهند. در ارتباط با زمان جایگزینی ایمپلنت در این بیماران، این اعتقاد وجود دارد که قرارگیری ایمپلنت بهتر است مدت زمان کوتاهی پس از کشیدن یا افتادن دندان های شیری –نه بلافاصله- باشد تا ریج آلوئولار حفظ شود.افراد مبتلا به آژنزیس دندانی می توانند جهت درمان از شرایط ایمپلنت اقساطی بهره مند شوند.

بیشتر بخوانید : ایمپلنت دندان چیست؟ ، کامپوزیت ونیر ، کامپوزیت ، عوارض ایمپلنت دندان ،

روند بازیابی چقدر طول می کشد؟

اکثر بیماران درد بعد از عمل را گزارش می کنند. با این وجود درد شدید نیست و احتمالاً دندانپزشک شما از داروهای ضد درد تجویز می کند.

در 24-48 ساعت اول تورم شروع به فروکش می کند و ممکن است متوجه خونریزی کمی شوید که طبیعی است. درد و ناراحتی ملایم نباید بیش از یک هفته طول بکشد.

پس از جراحی کاشت دندان ، استخوان و ساختارهای اطراف آن بین 3 تا 6 ماه طول می کشد تا کاملاً بهبود یابد. در این مدت ، استخوان فک در اطراف کاشت شکل می گیرد و استحکام کاشت را افزایش می دهد.

اگر فقط یک دندان واحد جایگزین شود ، یک ایمپلنت در استخوان فک قرار می گیرد. پس از تعویض دندان ، دندان طبیعی شما به نظر می رسد و احساس می کنید. با چندین کاشت ، روش و توصیه ها به آنچه شما و دندانپزشک خود تعیین می کنید بستگی به بهترین گزینه دارد ، بستگی دارد.

اگر استخوان به اندازه کافی قوی باشد ، می توان بسیاری از دندانها را با کاشت دندان جایگزین کرد.

به احتمال زیاد با دو گزینه ارائه خواهید شد. کاشت دندان برای لنگر گذاشتن یک پل یا دندان مصنوعی. این کار باعث می شود پروتز ایمن تر و راحت تر شود. جایگزین همان چیزی است که معمولاً "همه چهار" نامیده می شود. این مورد برای جایگزینی مجموعه ای کامل از دندانها از بالا یا پایین استفاده می شود. با این روش ، دندان مصنوعی در استخوان فک عمیق تر است و از یک پروتز کامل پشتیبانی می کند.

مزایای کاشت دندان

مزایای کاشت دندان بسیار است به همین دلیل آنها چنین گزینه ای محبوب هستند.

  • آنها مانند دندانهای طبیعی به نظر می رسند و احساس می شوند.
  • آنها دائمی هستند زیرا به استخوان شما چسبیده اند.
  • آنها اجازه سخنرانی مناسب را می دهند زیرا مانند دندان مصنوعی به سر نخ نمی روند و این یک مشکل شایع برای افرادی است که پروتز می کنند.
  • آنها راحت هستند زیرا به استخوان چسبیده و غیرقابل تحمل هستند. که اساساً آنها را به بخشی از شما تبدیل می کند.
  • با پروتز خوردن غذاهای خاص دشوار است. مسئله ای در مورد کاشت دندان نیست. آنها مانند دندانهای طبیعی شما عمل می کنند.
  • اعتماد به نفس شما ترمیم می شود زیرا سلامت دهان و دندان شما بسیار بهبود یافته و لبخند شما کاملاً سالم خواهد بود.
  • آنها از دوام بالایی برخوردار هستند و با مراقبت و نگهداری مناسب از عمر آنها دوام می آورند

چگونه می توانم از کاشت دندان خود مراقبت کنم؟

شما مراقبت از کاشت های دندانی را مانند دندانهای طبیعی خود انجام می دهید. مسواک زدن ، نخ دندان ، شستشوی دهان و معاینات منظم دندان ، همگی بخشی از مراقبت مناسب در زمینه کاشت دندان هستند. متخصص ایمپلنت باید وضعیت تراکم استخوان بیمار را بررسی کرده و به داروهای مصرفی بیمار توجه نماید. برخی از داروهای پوکی استخوان عوارض بدی روس استخوان فک دارند. البته درصد تجویز این نوع داروها در حال کم شدن است. با این حال خبر خوب این است که تاثیر پوکی استخوان روی درمان ایمپلنت دندان قابل حل است.

قیمت ایمپلنت دندان

کاشت دندان می تواند بسته به تعدادی از عوامل از جمله نوع پوشش دندان شما ، تعداد کاشت مورد نیاز و نوع کاشت دندانی که شما انتخاب می کنید ، در هر جایی متفاوت است.دندانپزشک شما قبل از پیشروی با روش ، در مورد تمام قیمت ها با شما بحث خواهد کرد. "مبلغی که دندانپزشکان دریافت می کنند به مواردی مانند مکانی که در آن قرار دارند بستگی دارد ، چقدر دفتر بزرگ است ، چه تعداد پرسنل آن را اداره می کند ، چه نوع تجهیزات تخصصی و فناوری خاصی دارند و موارد دیگر. به این ترتیب ، یک دندانپزشک ممکن است برای یک روش واحد یک قیمت را محاسبه کند و دیگری برای همان روش، قیمت را دوبرابر کند بنابراین وقتی صحبت از ایمپلنت ارزان یا ایمپلنت اقساطی میشود همیشه منظور افت کیفیت کار نیست"

https://dentistsclinic.com.au/dental-implants.html

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۷ ارديبهشت ۹۹ ، ۱۶:۵۰
sepideh mohammadi

انواع روکش های دندانی

 

  1. لمینت سرامیکی
  2. کامپوزیت ونیر

مزایا و معایب لمینت

روکش لمینت از نظر ظاهری طبیعی دندان خاصیت شفاف و عالی دارد. آنها نسبت به روکش های کامپوزیت درخشش بیشتری دارند و عوارض جانبی کمی دارند. علاوه بر این ، مراقبت از آنها آسان است.

مزایای لمینت سرامیکی

  • روکش لمینت به دلیل داشتن سطوح صاف و براق ، از نظر لکه ای مقاوم است.
  • آنها در برخی موارد به تنظیم تراز دندان به جای درمان ارتودنسی کمک می کنند.
  • روکش لمینت از ظاهر طبیعی دندان تقلید می کند. رنگ آن را می توان به گونه ای انتخاب کرد که باعث می شود دندان های تیره سفید تر به نظر برسند.
  • روکش لمینت می تواند به بستن فضای بین دو دندان کمک کند.
  • در بعضی موارد به تنظیم طول و شکل دندان کمک می کند.
  • آنها در مواردی به ترمیم دندان شکسته شده کمک می کنند.
  • آنها قدرت قابل قبولی دارند و می توانند زیبایی خود را در طول زندگی حفظ کنند.

معایب روکش لمینت

  • روکش لمینت از ونیرهای کامپوزیتی پرهزینه‌تر است.
  • آنها زمان عمل بیشتری نسبت به روکشهای کامپوزیتی می گیرند.
  • ساخت روکش پرسلن نیاز به کاهش بیشتر سطح دندان نسبت به روکش کامپوزیت دارد.

بیشتر بخوانید : روکش کامپوزیت چیست؟ ، ایمپلنت دندان چیست؟ ، ایمپلنت کل دندان ها ، مراحل قراردادن ایمپلنت ، عوارض ایمپلنت دندان ، قیمت ایمپلنت دندان ،

مزایا و معایب کامپوزیت

روکش کامپوزیت یک ماده پر کننده رنگ دندان است که برای ساخت شکل جدید دندان استفاده می شود. بسته به شرایط دندان و انسداد بیمار ، ساختن روکش کامپوزیتی ممکن است نیاز به کاهش سطح دندان داشته باشد یا نباشد.

"کامپوزیت دندان لایه های نازکی از رزین کامپوزیت است که به منظور تغییر شکل دندان و لبخند بر روی سطوح دندان ها قرار می گیرند.

دندانهایی که تغییر رنگ ، تراشه ، چرخش یا فاصله دارند می توانند با کامپوزیت تبدیل به دندانی زیبا شوند. روکشهای کامپوزیت مستقیماً روی دندانها قرار می گیرند. این روش توسط دندانپزشک شما در کلینیک دندانپزشکی شما انجام می شود. این روش شامل یک یا دو قرار ملاقات است."

مزایای کامپوزیت

  • روکش های کامپوزیت می توانند به رنگ طبیعی دندان شباهت داشته باشند.
  • آنها ارزان تر از روکش لمینت هستند.

معایب کامپوزیت

  • روکشهای کامپوزیت ونیر نسبت به روکشهای لمینت ضعیف تر هستند.
  • عمر کمتری نسبت به روکش لمینت دارند.
  • آنها به مرور زمان لکه دار می شوند.
  • آنها نسبت به روکش های لمینت توانایی کمتری در تقلید از ظاهر دندان دارند.
  • کامپوزیت دندان نسبت به تغییر رنگ مستعدتر است. "در صورت مشاهده تغییر در رنگ کامپوزیت و لمینت دندان با مراجعه به یک کلینیک دندانپزشکی مراجعه کنید تا علت تغییر رنگ کامپوزیت‌ها تشخیص داده شود و سپس اقدام درمانی مناسب صورت بگیرد. پس از تشخیص علت یا علت‌های تغییر رنگ کامپوزیت دندان، به راحتی این تغییر رنگ برطرف خواهد شد."

فواید روکش دندان

  • تنظیم شکل دندان
  • تنظیم تراز دندان
  • تنظیم اندازه نامنظم دندان
  • ترمیم دندان شکسته ، دندان خرد شده یا دندان فرسوده
  • تنظیم سطح نامنظم یا آسیب دیده سطح دندان
  • حل مسئله رنگ آمیزی دندان و تنظیم رنگ دندان
  • بسته شدن فضا
  • سطح دندان را تقویت کنید
  • روکش لمینت می تواند در برابر لکه های چای ، قهوه یا سیگار کشیدن مقاومت کند.

مراحل ساخت روکش دندانپزشکی

  • وضعیت دندان توسط پزشک ارزیابی می شود.
  • به منظور آماده سازی فضای روکش ، سطح دندان در حدود 0.5 تا 0/0 میلی متر است.
  • تصور ایجاد شده از روکش به آزمایشگاه دندانپزشکی ارسال می شود.
  • روکش روی دندان آزمایش می شود. سپس با توجه به نیاز بیمار تنظیم می شود.
  • روکش تنظیم شده با سیمان رزین کامپوزیت به طور دائمی روی دندان ثابت می شود. سپس سیمان با یک واحد نور گیر سیمان درمان می شود.

مراقبت و نگهداری از روکش دندان

  • حداقل 2 بار در روز یا بعد از غذا ، دندانها را به ویژه در ناحیه حاشیه لثه قرار دهید.
  • طبق توصیه دندانپزشک از نخ دندان استفاده کرده و دندانها را به درستی مسواک بزنید.
  • قبل از خوابیدن هر شب دهان خود را با دهانشویه فلوراید بشویید.
  • از جویدن مداد ، یخ یا سایر اشیاء سخت خودداری کنید و درپوش بطری نوشابه را با دندان باز نکنید.
  • برای انجام معاینه دندانپزشکی هر 6 ماه یکبار به دندانپزشک مراجعه کنید.

https://www.aaid-implant.org/dental-implants/what-to-expect/

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۷ ارديبهشت ۹۹ ، ۱۶:۵۰
sepideh mohammadi

 

طول عمر روکش دندان

روکش دندانپزشکی روشی ماندگار برای بهبود لبخند شماست. طول عمر روکشهای شما بستگی به روال مراقبت از دندان شما ، شیوه زندگی شما و نوع روکش موردنظر شما دارد. مراقبت لمینت سرامیکی بین 10 تا 20 سال دوام خواهد داشت ، در حالی که روکشهای کامپوزیت بین 4 تا 8 سال دوام خواهند داشت. اطمینان حاصل کنید که مرتباً به دندانپزشک خود مراجعه می کنید. برقراری ارتباط خوب بین شما و دندانپزشک اطمینان حاصل خواهد کرد که روکشهای شما تا حد امکان دوام داشته و دندانها و لثه های طبیعی شما سالم بمانند.

کامپوزیت دندان محکم تر و قوی تر است یا لمینت دندان؟

روکش های لمینت دندان بسیار قوی تر از رزین کامپوزیت هستند ، به این معنی که آنها نسبت به شکسته شدن مقاوم تر هستند. با این حال ، لمینت ها  نمی توانند مانند روکش کامپوزیت ترمیم شوند. اگر لمینت سرامیکی آسیب دیده باشد ، نیاز به تعویض دارد که می تواند نسبتاً پرهزینه باشد

روکش های دندان از چه ساخته شده اند؟

پرسلن نوعی شیشه است ، به این معنی که این روش پوشش دندان ها به اندازه لکه های کامپوزیتی مستعد لکه ها نیستند و ظاهر کلی آنها نیز روشن تر و درخشنده تر است.

ونیرهای کامپوزیت از رزین رنگی دندان ساخته شده است (مشابه روشی که برای پر کردن دندان استفاده می شود) و از نظر طبیعت نزدیک به پلاستیک هستند. از آنجا که رزین متخلخل است ، به لکه ها حساس است. اگر روکشهای کامپوزیتی متناسب دارید ، توصیه می شود که به طور مرتب از آنها به صورت حرفه ای در مادلی محلی خود استفاده کنید.

قیمت کامپوزیت دندان

امروزه قبل از انجام هرکاری ابتدا باید در مورد تمام جوانب آن تحقیق کرد تا مبادا بی‎گدار به آب زده و بعد پشیمان شد. یکی از مواردی که باید همه این موارد را برای انجام آن رعایت کرد، بحث زیبایی می‎‌باشد. امروزه خدمات زیبایی زیادی برای دندان‌ها وجود دارد که باعث می‌شود لبخند شما و در نتیجه چهره‌ی شما زیباتر شود. از جمله مهم‌ترین این خدمات می‎توان به کامپوزیت دندان، بلیچینگ دندان و لمینت دندان اشاره کرد. در صورتی که شما نیاز به انجام کامپوزیت دندان داشته باشید باید قبل از انجام کار، اطلاعاتی راجع به نحوه انجام کار، مدت زمانی که طول می‌کشد تا دندان شما کامپوزیت شود، قیمت کامپوزیت دندان و تاثیری که کامپوزیت روی چهره‌ی شما خواهد گذاشت، کسب کنید.

چگونه می توان از روکش دندان استفاده کرد؟

روکش لمینت سرامیکی یک روش دندانپزشکی غیر قابل برگشت است ، بنابراین مهم است که با دندانپزشک کلینیک دندانپزشکی و ایمپلنت مادلی صحبت کنید. آنها در مورد تمام گزینه های شما صحبت می کنند و دندان ها و لثه های شما را به طور کامل بررسی می کنند. اگر از روکشهای لمینت استفاده می کنید ، معمولاً این دو قرار ملاقات طول می کشد ، زیرا روکش ها با مشخصات منحصر به فرد شما در یک آزمایشگاه دندانپزشکی ایجاد می شوند.

در اولین مراجعه شما ، دندانپزشک شما دندانهای شما (یا دندان) را تمیز می کند و سایه صحیح برای روکش های شما را یادداشت می کند. مقدار کمی مینای دندان در این مرحله به منظور چسباندن روکشهای شما به دندانهای طبیعی شما برداشته می شود. در حالی که یک روکش موقت فراهم می شود ، تصور می شود که دندان های شما برای ارسال به آزمایشگاه ساخته می شوند. پس از ورود روکشهای لمینت سرامیکی سفارشی خود به مادلی خود ، Telford تمرین می کنید که آماده هستید تا آنها را به طور دائمی نصب کنید. دندانها تمیز و صیقل داده می شوند و روکشهای لمینت جدید ، با استفاده از چسب مخصوصی که حداقل 60 ثانیه به نورپردازی نیاز دارد ، نصب شده اند. پس از این ، هر ماده اضافی برداشته می شود و دندان های شما مرتب و صیقلی می شوند تا از کامل و طبیعی طبیعی آن اطمینان حاصل شود.

بیشتر بخوانید: ایمپلنت دندان چیست؟ ، عوارض ایمپلنت دندان ، قیمت ایمپلنت دندان ،

از آنجایی که روکشهای کامپوزیت ونیر به طور مستقیم روی دندان های شما شکل می گیرند ، این موارد را می توان در یک بازدید اعمال کرد ، بنابراین می توانید در همان روز با یک لبخند جدید دور شوید. پس از آماده شدن دندان هایتان ، رزین اعمال می شود و روی دندان های شما قالب ریزی می شود. شما می توانید اعتماد داشته باشید که دندانپزشک کلینیک دندانپزشکی و ایمپلنت شما در ساخت مجسمه سازی رزین بسیار ماهر است و به طبیعی نگاه می کند.

به دو دلیل کامپوزیت دندان از لمینت دندان تقاضای بیشتری دارد یکی ارزان تر بودن و دیگری بی نیازی از تراش دندان. پس اگر نمیخواهید دندانتان تراشیده شود و یا هزینه برایتان مهم است کامپوزیت و اگر فقط برایتان زیبایی و ماندگاری مهم است لمینت را انتخاب کنید. البته قبل از این کارها باید مقدماتی هم اگر لازم است انجام دهید مثلا ترمیم و عصب کشی و ارتودنسی و ...

چگونه می توانم از ونیرهای دندانی خود مراقبت کنم؟

حدود یک تا دو هفته پس از جابجایی روکشهای دندان شما ، دندانپزشک شما را برای بررسی بررسی خواهد کرد تا مطمئن شوید که از ظاهر و احساس آنها راضی هستید ، لثه های خود را معاینه کرده و به هر سؤالی که ممکن است پاسخ دهید.

با مسواک زدن با خمیردندان بدون ساینده و نخ دندان زدن روزی دو بار روی ونهای خود مانند دندانهای خود رفتار کنید. روکش های دندان درست مانند مینای دندان شما می توانند لکه دار شوند. شما می توانید با محدود کردن مقدار قهوه سیاه که می نوشید ، سیگار کشیدن و اجتناب از غذاهایی که لکه دار هستند ، می توانید آنها را به رنگ مروارید نگاه کنید. لمینت سرامیکی کمتر احتمال لکه دار شدن دارند ، اما شما باید هنگام خوردن غذاهای سخت بسیار مراقب باشید - پرسلن نوعی شیشه است ، بنابراین اگرچه قوی است ، شکننده نیز هست.

روکش های دندان معمولاً در بعضی مواقع نیاز به تعویض دارند ، اما با نگه داشتن روال مناسب بهداشت دهان و دندان می توانید از ماندگاری آنها تا حد ممکن اطمینان حاصل کنید. با مراجعه به دندانپزشک خود برای معاینه حداقل یک بار در سال و رزرو قرار ملاقات های منظم با پزشک متخصص کلینیک دندانپزشکی و ایمپلنت ، اطمینان حاصل می کنید که ونیرهای شما در بهترین شرایط ممکن بمانند.

https://www.madeley-dental.co.uk/treatments/smile-styling/dental-veneers

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۷ ارديبهشت ۹۹ ، ۱۶:۴۹
sepideh mohammadi

 

مراقبت از کامپوزیت دندان

کامپوزیت دندان از محبوبیت زیادی برخوردار شده است ، زیرا استفاده از آنها در ده سال گذشته بیش از 200٪ افزایش یافته است. با این حال ، با گذشت زمان ، ممکن است متوجه شوید که کامپوزیت شما در حال تغییر رنگ هستند. از مزایای لمینت دندان نسبت به کامپوزیت عدم تغییر رنگ آن می باشد.یکی از تفاوت های لمینت و کامپوزیت دندان در همین ماندگاری بیشتر لمینت دندان می باشد.

اگر دندانهای فرسوده ، تغییر رنگ و یا شکسته شوند ، روکش ها به شما کمک می کنند. آنها ضمن حفظ ساختار دندان شما ظاهر طبیعی دندان را ارائه می دهند. کامپوزیت ونیر امید به زندگی را طولانی میکند .بدون نیاز به قالب گیری دندان طبیعی، سریع و در یک جلسه قابل انجام است.، نیاز به تراش دندان طبیعی ندارد.، هزینه بسیار کم نسبت به لمینت دندان، درمانی بدون ضرر و با کیفیت خوب است. با این گفته ، شما هنوز هم باید از آنها مراقبت کنید. به عنوان بخشی از خدمات ما به شما ، ما لیستی از اقدامات انجام شده را برای اطمینان از ماندگاری روکش های طولانی خود ساخته ایم.

بیشتر بخوانید: چگونه از ایمپلنت دندان مراقبت کنیم؟ سن مناسب برای انجام ارتودنسی دندان، بلیچینگ دندان، مدت زمان درمان ارتودنسی، مراقبت از ارتودنسی دندان

1. از روتین معمول مسواک زدن و نخ دندان استفاده کنید

استفاده از کامپوزیت دندان یکی از بخشنده ترین روش های دندانپزشکی در بازار است. دیگر نیازی به تنظیمات عظیم دندانپزشکی نخواهید داشت ، اما باید حتماً روزانه حداقل دو بار مسواک بزنید و نخ دندان خود را نخ دندان کنید.

از مسواک زدن و نخ زدن روکشهای خود نترسید. آنها می توانند فشار را تحمل کنند. گفته می شود ، عاقلانه است که مسواک نرم و یک خمیردندان بدون ساینده را به دست آورید تا از ساییدگی کامپوزیت های خود اطمینان حاصل کنید. به طور مرتب مسواک زدن و نخ دندان نه تنها از پرسلن های شما محافظت می کند بلکه به دندان های طبیعی شما نیز کمک می کند. تضمین مسواک زدن و نخ دندان اغلب ضروری است.

2. از مواد غذایی سفت استفاده نکنید

کامپوزیت دندان ها بسیار بادوام هستند. با وجود این ، آنها به اندازه دندانهای طبیعی شما قوی نیستند. شاید این یکی از معایب کامپوزیت دندان باشد. تمام مواد غذایی سخت که به دندانهای طبیعی شما آسیب می رسانند ، به کامپوزیت های شما آسیب می رسانند. وقتی عصبی هستید ، ناخن هایتان را نیش نزنید و روی قلم ها جوید. ما می فهمیم که برخی افراد هنگام اضطراب یا ناراحتی این کار را انجام می دهند اما برای دندان های شما مضر است.

علاوه بر این ، پیش پاچه ها ، سیب های آب نبات سخت و آجیل برای روکش های شما بد هستند. اگر مجبور هستید غذای سخت بخورید ، توصیه می کنیم با دندانهای پشت خود جویدن کنید. همچنین می توانید قبل از خوردن آن ها میله های آب نبات را شکسته یا سیب ها را برش بزنید تا مطمئن شوید که روکش های شما تراشه ندارند.

3. به دندانپزشک خود مراجعه کنید

بعد از اینکه کامپوزیت های خود را به کار انداختید ، دندانپزشک از شما می خواهد که برگردید. این مهم است که اطمینان حاصل کنید که روکش ها به درستی قرار داده شده اند. ضربه زدن به دندان یا آسیاب کردن دندان به روکش و همچنین دندانهای شما آسیب می رساند. مراجعه به دندانپزشک شما راهی خوب برای دیدن اینکه آیا شما از این امر متأثر هستید یا خیر ، و دندانپزشک می تواند مشکلات دیگری را که بوجود می آید ، تشخیص دهد.

هزینه ی کامپوزیت دندان

اگر فهمیدید که نقص در لبخند  بر اعتماد به نفس شما تأثیر می گذارد ، ونیرهای کامپوزیتی یک درمان مقرون به صرفه و مؤثر است که می تواند لبخند شما را در کمتر از یک ساعت تغییر دهد. روکش های کامپوزیت از رزین کامپوزیت دندان ساخته شده است که نوعی پلاستیک است. آنها یک جایگزین مناسب تر و سریع تر برای روکش چینی هستند. روکش های کامپوزیت می توانند برای رفع انواع نقص های زیبایی و ساختاری مانند:

  • تقویت سطوح فرسوده
  • بهبود شکل دندان ها
  •  بسته شدن شکاف بین دندانها
  • پر کردن حفره های کوچک
  • پوشاندن تراشه در دندان

مثل همیشه ، قیمت کامپوزیت دندان بسته به نیاز دقیق شما از بیمار تا بیمار متفاوت خواهد بود. با این حال ، می توانید هزینه ای را در حدود انتظار 600 تا یک میلیون تومان برای هر واحد دندانداشته باشید.

عوارض کامپوزیت چیست؟

برای افراد مبتلا به بیماری لثه مناسب نیست

محافظت مورد نیاز در صورت تمیز کردن بیمار است

هنوز هم می تواند در زیر رژیم غذایی بد و بهداشت پوسیدگی ایجاد کند. - ونیر باید برداشته شود

یکی از موارد الزامی در ماندگاری بیشتر ترمیم های انجام شده با “کامپوزیت دندان”، ثبات رنگ آن ها می باشد. به این دلیل که  حضور مداوم  مواد غذایی، نوشیدنی ها و دهانشویه های مختلف در حفره دهان می تواند در عدم تغییر رنگ کامپوزیت دندان موثر شود، در مواجهه با این محلول ها باید توجه بیشتری نمود. تغییر رنگ کامپوزیت دندان بخصوص در رابطه با کامپوزیت دندان های جلو همواره از نگرانی های افرادی می باشد که کامپوزیت دندان انجام داده اند.  با این حال در رابطه با میزان تاثیر مصرف قهوه بر تغییر رنگ کامپوزیت های دندان همچنان خلا اطلاعاتی وجود دارد .

کامپوزیت چقدر طول می کشند؟

بسته به نوع مراقبت از دندان های شما ، روکش ها می توانند حدود 10 سال قبل از نیاز به تعویض دوام بیاورند. ونها فقط در صورت بروز مشکل نیاز به تعویض دارند ، در غیر این صورت می توانند طولانی تر بمانند!

گزینه های مختلف درمان به عنوان جایگزینی برای روکش ها وجود دارد که شامل این موارد می شود

کامپوزیت - پیوند یکی از ساده ترین و کم هزینه ترین روش دندانپزشکی است. رزین کامپوزیت مورد استفاده در اتصال می تواند به شکل و صیقلی باشد تا با دندانهای اطراف مطابقت داشته باشد. در اکثر موارد ، از پیوند برای اهداف آرایشی و بهداشتی برای بهبود ظاهر یک دندان تغییر رنگ یا قطع استفاده می شود. همچنین می توان از آن برای بستن فاصله بین دندانها ، طولانی تر نگاه داشتن دندان یا تغییر شکل یا رنگ دندانها استفاده کرد. فایده این امر این است که نیازی به تهیه دندان نیست و اتصال در هر نقطه به راحتی قابل برداشت است. مضرات این است که خیلی زودتر از روکش ها این رنگ ها به راحتی آغشته می شوند.

تاج دندان - تاج نوعی ترمیم دندان است که کاملاً از دندان یا ایمپلنت دندان محافظت می کند. تاج اغلب در مواقعی که یک حفره بزرگ سلامتی دندان را تهدید کند ، مورد نیاز است.

کانتورینگ زیبایی - این تکنیکی است که مقادیر کمی از مینای دندان (پوشش خارجی دندان) را به منظور تغییر شکل ، طول و یا سطح یک یا چند دندان از بین می برد.

درمان ارتودنسی - از بریس های ثابت و جداشونده نیز می توان برای تغییر شکل ظاهری دندان ها بدون هیچ گونه آماده سازی استفاده کرد. پرانتزی مانند لبخند و لبخند شش ماهه یا Invisalign می توانند به طرز چشمگیری و با خیال راحت دندان ها را به حالت مورد نظر ببندند و هرگونه شکاف را بسته و هرگونه شکاف را تغییر دهند.

بیشترین تقاضا در بخش زیبایی برای لمینت دندان است که شامل لمینت کامپوزیتی و یا لمینت سرامیکی میشود. به دو دلیل کامپوزیت دندان از لمینت دندان تقاضای بیشتری دارد یکی ارزان تر بودن و دیگری بی نیازی از تراش دندان. پس اگر نمیخواهید دندانتان تراشیده شود و یا هزینه برایتان مهم است کامپوزیت و اگر فقط برایتان زیبایی و ماندگاری مهم است لمینت را انتخاب کنید. البته قبل از این کارها باید مقدماتی هم اگر لازم است انجام دهید مثلا ترمیم و عصب کشی و ارتودنسی و ...

 

ونیرهای آماده چیست؟

این دقیقاً همانطور که از نام آن وجود دارد: آنها نوعی روکش هستند که به آمادگی کمی یا بدون نیاز دارند. نیازی نیست که شما از قبل جلسه ای را انجام دهید که در آن دندان موردنظر برای آمادگی روکش "آماده" است.

این آماده سازی شامل کمی تغییر شکل دندان است به طوری که از آن پس دندان باقیمانده از نظر اندازه و شکل با روکش مشابه است. این بدان معنی است که روکش دقیقاً روی دندان قرار خواهد گرفت.

منبع مقاله:

https://friedmandentalgroup.com/5-tips-for-caring-for-your-porcelain-veneers/

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۷ ارديبهشت ۹۹ ، ۱۶:۴۹
sepideh mohammadi

 

چه مدت بعد از کشیده شدن دندان برای جایگزینی با ایمپلنت وقت داریم؟
کاشت ایمپلنت دندان می تواند بلافاصله پس از کشیدن دندان و یا پس از گذشت ۲ هفته تا ۳ ماه از کشیدن دندان و یا پس از ۳ ماه یا بیشتر صورت گیرد.
البته تا حدود شش ماه بعد بهترین زمان جایگزینی است ، زیرا در صورت طولانی شدن زمان پس از کشیدن دندان ، دندانهای اطراف و مقابل به سمت ناحیه بی دندانی حرکت میکنند و نظم دندانها بهم می خورد ، در ضمن استخوان ناحیه که بستر کاشت است به دلیل از دست رفتن دندان شروع به تحلیل میکند .

ایمپلنت دندان

کاشت دندان از بین رفتن عواقب جدی در زندگی شما دارد و عملکردهای مهم دهان شما را تحت تأثیر قرار می دهد. حتی از دست دادن فقط یک دندان می تواند در توانایی شما در خوردن و صحبت کردن تأثیر بگذارد و همچنین بر سلامت کلی دهان شما تأثیر بگذارد. به طور سنتی ، بسته به وضعیت خاص شما ، تعویض دندان از دست رفته به معنای پل ، پروتزهای جزئی یا پروتزهای کامل است.

ایمپلنت دندان در سایزها، طول‌ها و انواع مختلفی وجود دارد. دکتر متخصص، با توجه به موقعیت دندان‌ها تصمیم می‌گیرد که کدام نوع از ایمپلنت برای بیمار مناسب می‌باشد. انواع مختلفی از ایمپلنت وجود دارد که آنها را قادر می سازد نیازهای متنوعی را برآورده کنیم:
• کاشت دندان های تک
• کاشت دندان های متعدد
• پروتزهای پشتیبانی شده را کاشت کنید

بهترین مواد ایمپلنت دندان کدام است؟

برای سالهای متمادی ، تقریباً تمام ایمپلنت های دندان از ماده ای به نام تیتانیوم ساخته می شد. اما با پیشرفت تکنولوژی ، اکنون ایمپلنت دندان از مواد مختلف ساخته می شود. امروزه مواد ایمپلنت دندان می تواند از تیتانیوم یا زیرکونیوم باشد. آنها باید محکم و مقاوم باشند. استحکام مواد ایمپلنت دندان و طراحی آن باید با خاصیت بدنی سازگار باشد.

مراقبت از ایمپلنت دندان

در نسل های قدیمی تر که کمتر به دندان های خود میرسیدیم و شاید به راحتی هم دندان ها خراب و یا کشیده میشدند شاید به این موضوع فکر نمیکردیم که برای کاشت هر دندان در آینده باید بین 3 تا 5 میلیون تومان هزینه کنیم. بله برای کاشت دندان یا همان ایمپلنت دندان امروزه بین 3 تا 5 میلیون بسته به جنس و مرغوبیت مواد و ابزار آن باید پرداخت شود. از مهمترین خدمات مربوط به زیبایی همین ایمپلنت است. کاشتن یک دندان به جای دندانی که قبلا به هر دلیلی از دست داده اید و به یکباره چهره شما را متفاوت میکند.

ایمپلنت دندان از نظر فنی به طور خلاصه شامل قراردادن یک پایه در لثه شما و سپس رویه آن که همان دندان است بعد از چند ماه. به عبارتی ایمپلنت شامل چند مرحله است و طی چند ماه تکمیل میگردد.

رژیم غذایی صحیح یکی از روش های مراقبت های بعد از ایمپلنت دندان است . سعی کنید در روزهای اول غذاهای نرم مصرف کنید و هر زمان که احساس کردید مشکلی وجود ندارد مصرف غذاهای طبیعی را شروع کنید. در طول این دوره برای مراقبت های بعد از ایمپلنت دندان،اب و نوشیدنی زیاد مصرف کنید تا اب بدن شما تامین شود .

بیشتر بخوانید : کامپوزیت ، کامپوزیت ونیر ،

آیا بعد از ایمپلنت دندان میتوان ارتودنسی کرد؟

با این وجود ممکن است گاهی اوقات قرار دادن ایمپلنت قبل از درمان ارتودنسی مناسب تر باشد. اگر دندان های کناری دندان ایمپلنت شده برای ارتودنسی مد نظر نباشند، پس ایمپلنت ها قبل از قرارگیری بریس ها جاگیر می شوند. به طور کلی، اگر ایمپلنت دندان به عنوان نقطه پایانی در نظر گرفته شود، به نیروی مناسبی نیاز دارد که دندان ها را جابجا کند، در نتیجه بیمار ایمپلنت را قبل از ارتودنسی انجام می دهد.
اگر ایمپلنت دندان به درستی در جایش قرار گیرد، در مقایسه با دندان های دیگر، ارتودنسی می تواند برای جابجایی دندان ها انجام شود.
اگر ایمپنلت دندان در بهترین جایش نبود، بهتر است درآورده شود، اول ارتودنسی صورت گیرد، سپس ایمپلنت در جای درستش قرار گیرد .

https://www.durhamcitysmiles.co.uk/treatments/smile-styling/dental-veneers

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۷ ارديبهشت ۹۹ ، ۱۶:۴۸
sepideh mohammadi

 

مزایای کامپوزیت دندان

مزایای ونیرهای دندانی (کامپوزیت یا لمینت) عبارت‌اند از:

این روکش‌ها مقاوم در برابر لکه هستند، بخصوص ونیرهای سرامیکی یا همان لمینت در برابر لکه‌ زدن مقاوم هستند.

آن‌ها از نظر ظاهری و احساس بسیار طبیعی هستند و نمی‌توان آن‌ها را از دندان‌های اصلی تشخیص داد.

به طور کلی، بافت لثه قدرت و تحمل خوبی نسبت به روکش‌ها دارد.

می‌توانید در مورد درجه‌ی رنگ مورد نظر خود تصمیم بگیرید، بنابراین می‌توانید از ونیرها برای روشن‌تر کردن رنگ دندان خود استفاده کنید و باعث افزایش درخشندگی دندان‌ها شوند.

ونیرهای دندانی یک روش محافظه کارانه در بهبود شکل و رنگ دندان‌ها هستند و همانند برخی از روش‌های دیگر دندانپزشکی زیبایی، نیازی به ادامه‌ی درمان به صورت دوره‌ای ندارند و نتایج آن‌ها ماندگار است.

اگر در حال تحقیق روی گزینه‌های مختلف دندانپزشکی زیبایی هستید، دلایل مختلفی برای در نظر گرفتن روکش‌های کامپوزیت وجود دارد. از مزایای کامپوزیت‌ها می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

مقرون به صرفه بودن: ونیرهای کامپوزیتی یک انتخاب بسیار اقتصادی هستند. آن‌ها می‌توانند چندین نقص مختلف را در یک درمان واحد اصلاح کنند. اگرچه آن‌ها به طور معمول به اندازه روکش‌های لمینت دوام ندارند، اما اگر بودجه‌ی محدودی دارید، این ونیرها ممکن است انتخاب خوبی برای شما باشند.

برگشت پذیری: از آنجا که دندان‌پزشک دیگر نیازی به از بین بردن ساختار دندان شما نخواهد داشت، در صورت تغییر نظرتان، می‌توانید این ونیرها را بعداً بدون به خطر انداختن سلامت دهان و دندان خود درآورید.

راحتی: مراقبت از روکش‌ها بسیار آسان است؛ مانند همیشه باید مسواک بزنید، نخ دندان بکشید و معاینات منظم دندانپزشکی را انجام دهید.

درد و ناراحتی کم: هنگامی‌که دندان‌پزشک کامپوزیت ونیر شما را اعمال می‌کند، هیچ دردی احساس نمی‌کند و اگر هم تحریکی ایجاد شود، بسیار کم و ناچیز است .

بیشتر بخوانید: ایمپلنت دندان چیست؟ ،عوارض ایمپلنت دندان ، قیمت ایمپلنت دندان ،

عوارض کامپوزیت دندان

عوارض احتمالی حاصل از کامپوزیت دندان شامل افزایش حساسیت در دندانها و مشکل در تنظیم دندانهای جدید شماست که سبب تغییر در اندازه و شکل دندان ها می شود. هر دوی این عوارض معمولا موقتی است. از آنجا که روکشهای کامپوزیت جایگزینی کاملا طبیعی برای دندان ها نیستند ، بازرسی کردن آنها از نزدیک  نیز ممکن است تغییرات جزئی در رنگ آنها را نشان دهد.

در مواردی که برای قرار دادن کامپوزیت دندان تراشیدن مینای دندان لازم باشد ، کامپوزیت ونیر بدون عارضه نیست. در صورت مراقبت ناصحیح در این موارد ممکن است تراشیدن دندان به پوسیدگی دندان منجر شود.

کامپوزیت دندان ممکن است به تورم لثه منجر شود. در صورت بروز التهاب لثه باید سریعا به متخصص دندانپزشک مراجعه شود تا اقدام درمانی مناسب و بهنگام صورت بگیرد.

کامپوزیت بهتر است یا لمینت؟

رزین کامپوزیت و پرسلن رایج ترین مواد در فرآیند ساخت روکش های دندان هستند. یک  دندانپزشک زیبایی با تجربه و ماهر، با هر دو ماده می تواند لبخند شما را به زیبایی تغییر دهد. اما از کجا بدانیم کدام نوع برای شما مناسب است؟ پاسخ به این سوال به نیازهای خاص شما بستگی دارد  و معیارهایی که در انتخاب نوع مواد برای شما مهم است (از قبیل هزینه ، طول درمان، ماندگاری و غیره).   ونیر ها از موثرترین گزینه های دندانپزشکی زیبایی می باشند که با آنها می توانید  لکه ها ، شکستگی و لب پریدگی های دندان ، فاصله و شکاف های بین دندان ها یا دندان های کج را بپوشانید.

کامپوزیت دندان طبیعی تر به نظر می رسد یا لمینت؟

روکش های دندانپزشکی به گونه ای ساخته شده اند که در عین حال که مشابه دندان های طبیعی شما هستند ، مواردی را که می خواهید تصحیح می کنند.

با این حال ، لمینت سرامیکی طبیعی تر به نظر می رسد ، زیرا مواد سازنده ی لمینت  نور را به روشی بسیار شبیه به مینای دندان بازتاب می دهند. روکش های کامپوزیت هم زمانی که پولیش می شوند طبیعی به نظر می رسند .

قیمت لمینت دندان

بسته به نوع لمینت دندان و تعداد لمینت مورد نیاز برای دندان های شما ، منطقه جغرافیایی و ... قیمت لمینت دندان برای یک فرد نسبت به فرد دیگر متفاوت خواهد بود. بطور کلی قیمت هر واحد لمینت دندان در تهران بین یک میلیون تا دو میلیون تومان است. همچنین قیمت کامپوزیت دندان تقریبا نیمی از قیمت لمینت دندان می باشد. در مقابل طول عمر کامپوزیت دندان کمتر از لمینت می باشد و بطور کلی نسبت به تغییر رنگ حساستر است.قیمت کامپوزیت دندان نسبت به لمینت دندان کم تر و مقرون به صرفه تر است به همین علت است که بیشتر افراد به کامپوزیت ونیر روی میاورند.

 

کاندیدای مناسب برای انجام کامپوزیت دندان

اگر به طور کلی از سلامت دندان خوبی برخوردار هستید، اما از مشکلات ظاهری در زیبایی لبخندتان ناخوشنود هستید، ممکن است کاندیدای مناسبی برای ونیر کامپوزیت باشید. این روش درمانی می‌تواند طیف متنوعی از نقص‌های زیبایی‌شناسی را اصلاح کند، از جمله:

دندان‌های ترک خورده یا لب پر شده

دندان‌های ساییده شده یا تغییر شکل یافته

فاصله‌دار بودن دندان‌ها از هم

تغییر رنگ شدید

دندان‌های کمی کج شده

برخلاف روکش‌های لمینت دندان، روکش‌های کامپوزیتی ممکن است برای بیمارانی که مینای دندان کمی دارند مناسب باشد. دندان‌پزشکان برای تشخیص اینکه می‌توانید کاندیدای خوبی برای این درمان باشید یا خیر، یک جلسه‌ی مشاوره کاملی را با شما انجام می‌دهند. او سلامت دندان شما را بررسی می‌کند و شما نیز می‌توانید در مورد اهداف زیبایی و بودجه‌ تان صحبت کنید. به این ترتیب، او می‌تواند یک برنامه درمانی متناسب با نیاز شما را طراحی کند.

https://www.webmd.com/oral-health/qa/what-are-the-disadvantages-of-dental-veneers

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۷ ارديبهشت ۹۹ ، ۱۶:۴۸
sepideh mohammadi