danestanihayemofid

علت تیر کشیدن دندان روکش شده چیست؟

سه شنبه, ۱۹ ارديبهشت ۱۴۰۲، ۱۱:۱۱ ب.ظ

علت تیر کشیدن دندان روکش شده چیست؟
همان‌طور که گفتیم تیر کشیدن دندان روکش شده، اتفاق نادر و دور از انتظاری نیست و می‌تواند علل مختلفی داشته باشد.
1.    دندان‌پزشک ارتفاع و ابعاد روکش را دقیق تنظیم نکرده است. در نتیجه زمانی که فرد دندان‌هایش را روی هم قرار می‌دهد به دندان آسیب دیده، فشار زیادی وارد شود.
2.    عادات رفتاری نامناسب مثل دندان قروچه و استفاده ابزاری از دندان می‌تواند روکش را تحت فشار و آسیب قرار دهد.
3.    برخی افراد در شرایط خاصی ممکن است حساس شده باشند و این حساسیت با تیر کشیدن دندان روکش شده خودش را نشان دهد.
4.    ممکن است کانال‌های ریشه بسیار ریز باشند و از دید متخصص دور بمانند. در این صورت فرایند عصب‌کشی به طور کامل انجام نشده و درد بیمار تا زمان درمان مجدد، ادامه خواهد داشت.
5.    اگر فرد بهداشت دهان و دندان را رعایت نکند، احتمال ایجاد پوسیدگی مجدد در دندان وجود دارد. در نتیجه گسترش پوسیدگی و عفونت، درد و تیر کشیدن دندان روکش شده رخ می‌دهد.
6.    برخی افراد زمینه ارثی و ژنتیکی برای تحلیل لثه دارند. این پدیده حتی به علت مسواک زدن نادرست نیز ممکن است رخ دهد. زمانی که لثه تحلیل می‌رود؛ ریشه دندان به سرما و گرما و سایر عوامل خارجی بیش‌ازحد حساس شده و واکنش نشان می‌دهد.
7.    گاهی ممکن است اطراف روکش باکتری‌ها و ذرات غذایی تجمع پیدا کرده و موجب عفونت و پوسیدگی شوند. در این حالت نیز ممکن است با نفوذ این عامل به زیر روکش، فرد با تیر کشیدن و درد مواجه گردد.

طول عمر و ماندگاری روکش‌های دندان:

در صورتی که شما از روکش‌های دندانتان مانند دندان طبیعی مراقبت کنید و موارد بهداشتی را رعایت کنید، طول عمرشان افزایش می‌یابد. ولی متاسفانه روکش هم مثل دندان ممکن است دچار پوسیدگی شوند. در صورت بروز هرگونه مشکل به دندانپزشکتان مراجعه کنید.

معایب روکش دندان

هیچ چیز در دندانپزشکی کامل نیست - که شامل روکش ها نیز می شود. در اینجا برخی از معایب روکش ها آورده شده است.

  •         هزینه بالا


روکش‌ها - به‌ویژه روکش‌های چینی - گران هستند. هر روکش می تواند از 1000 تا 1500 دلار متغیر باشد

اگر چند دندان دارید که نیاز به روکش دارند، سرمایه گذاری پرهزینه ای خواهد بود.

  •         محکمتر از مینا نیست


همانطور که روکش های قوی و بادوام هستند، هرگز نمی توانند استحکام مینا را تکرار کنند. بنابراین هر چیزی که بتواند دندان طبیعی را بشکند یا کنده شود، همین کار را برای روکش ها انجام می دهد. برای محافظت از روکش‌های خود، توصیه می‌کنیم از محافظ شب استفاده کنید، مخصوصاً اگر هنگام خواب تمایل به دندان قروچه دارید.

  •         حساسیت دندان ها


برخی از بیماران ممکن است حساسیت بیشتری به غذاها و نوشیدنی های سرد و گرم داشته باشند زیرا روکش ها نیاز به برداشتن مینای دندان دارند.

شما آن را دارید - مزایا و معایب روکش ها. امیدواریم این مقاله به شما در درک بهتر روکش ها کمک کرده باشد. اگر هنوز سوال یا تردیدی دارید، در صورت تمایل به تیم ما پیام دهید و ما در اسرع وقت با شما تماس خواهیم گرفت.

آیا روکش دندانهای طبیعی را خراب می کند؟

خیر، روکش چینی دندانهای طبیعی شما را خراب نمی کند! در حقیقت ، آنها به گونه ای طراحی شده اند که بر روی دندان های شما قرار بگیرد و ظاهر طبیعی زیبایی آنها را تقویت کند. اولین قدم برای درک اینکه ونیرها به دندانهای واقعی شما آسیب نمی رساند یا خراب نمی کند ، درک نحوه عملکرد آنها است. وقتی با یکی از دندانپزشکان زیبایی ما برای روکش پرسلن ملاقات می کنید ، ما روکشهای سفارشی شما را طراحی کرده اند تا متناسب با لبخند دقیق شما باشند. خواه برای یک روکش و یا برای تمام لبخند خود وارد شوید ، روکش های جدید شما برای یک نوع سفارشی و مناسب طراحی و ساخته شده اند. ونیرها با ماده خاصی که زیر نوع خاصی از نور سخت می شود ، به دندانهای طبیعی شما متصل می شوند. بعد از اینکه به دندانهای شما پیوند زدند ، آنها توسط دندانپزشک آرایشی و بهداشتی ما شکل داده و صیقل می یابند تا زمانی که کاملاً کامل باشند!
بنابراین اکنون که ما در مورد چگونگی عملکرد روکش دندان بحث کرده ایم ، اجازه دهید در مورد چگونگی تأثیرگذاری دندانهای شما صحبت کنیم. اول از همه ، موادی که برای اتصال آنها به دندانهای شما استفاده می شود ، برای دندانهای طبیعی شما مضر نیست. این بدان معناست که بستن روکش باعث خراب شدن یا صدمه دیدن دندانهای شما نمی شود. ثانیاً ، ونیرهای چینی از مینای دندان مانند قسمت جلوی دندانهای طبیعی شما ساخته نمی شوند. این در واقع مزایایی به شما می دهد. مزیت اصلی این است که آنها مانند دندانهای معمولی شما لکه نمی گیرند

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۲/۰۲/۱۹
sepideh mohammadi

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی