danestanihayemofid

۲ مطلب در مهر ۱۳۹۹ ثبت شده است

تصورات غلط درباره‌ی ایمپلنت‌ دندانی

1. ایمپلنت دندانی ممکنه روی دندان ‌های باقی ‌مانده‌ تأثیر داشته باشه
ایمپلنت دندان یک روش مستقله که با کمی فاصله از دندان ‌های مجاور انجام میگیره؛ بنابراین منجر به ضعیف شدن دندان‌های طبیعی نمیشه

2. این روش بسیار پرهزینه ست
بله هزینه بر هست، اما باید دید که در مقابل این هزینه قراره چه چیزی عایدمون بشه. به هر دلیلی ممکنه ما دندان هامون رو از دست بدیم، ایمپلنت بهترین روشیه که میتونیم با استفاده از اون، دوباره دندان های سالم و طبیعی و بادوام داشته باشیم

3. کاشت ایمپلنت، درد داره
معلومه که این روش درد نداره! اگر هم داشته باشه، خیلی محدوده. چون در هنگام جراحی، بی حسی تزریق میشه و بعد از انجام ایمپلنت اگر درست باهاش رفتار کنیم، دردی متوجه ما نخواهد شد.

انواع ایمپلنت دندان بر اساس شکل و متصل کننده‌ها:

    متصل کننده شش ضلعی داخلی
    متصل کننده شش ضلعی خارجی
    متصل کننده هشت ضلعی داخلی

از مزایای ایمپلنت دندان می‌توان به دوام و ماندگاری بیشتر آن نسبت به بریج دندان اشاره کرد اما از لحاظ هزینه نسبت به روش‌های دیگر گرانتر می‌باشد. اگر بیمار بهداشت دهان و دندان خود را به درستی رعایت کند، این دندان‌ها می‌توانند تا آخر عمر برایشان کار کنند. به طور معمول طول عمر ایمپلنت دندان نسبت به روش‌های دیگر درمانی بیشتر است و در صورت از دست رفتن دندان، امکان ترمیم و جایگزینی آن وجود دارد.

قبل از ایمپلنت چه مراقبت هایی لازمه انجام بدیم؟

از 3 تا 5 روز قبل از ایمپلنت از مصرف دارو های رقیق کننده خون خودداری کنید.
1 ساعت قبل از انجام جراحی، مسکن قوی بخورید.
از 3 روز قبل از جراحی از دهانشویه استفاده کنید.
شب قبل از جراحی استراحت کامل داشته باشید.
اگه اضطراب دارید با مشورت پزشک، شب قبل از جراحی و 1 ساعت قبل از جراحی از قرص آرام بخش استفاده کنید.
قبل از مراجعه مسواک بزنید.
اگه هر گونه بیماری ای دارید یا دارو های خاصی مصرف میکنید، حتماً به پزشکتون اطلاع بدید و در صورت نیاز، دارو هاتون رو همراهتون داشته باشید.
حتماً آزمایشات و رادیوگرافی رو با خودتون همراه داشته باشد.
 و در نهایت، به جراح و تیمش اعتماد کنید و هر کاری لازم دونستن، انجام بدید و آرامش داشته باشید؛ جای هیچ نگرانی ای نیست.

قیمت ایمپلنت

قیمت ایمپلنت دندان بر اساس عوامل زیادی متفاوت خواهد بود و یکی از تأثیرگذارترین آنها دندانپزشکی است که  اینکار را انجام می دهد. مبلغی که دندانپزشکان شارژ می کنند به مواردی مانند مکانی که در آن قرار دارند بستگی دارد ، چقدر دفتر بزرگ است ، چه تعداد پرسنل آن را اداره می کند ، چه نوع تجهیزات تخصصی و فناوری خاصی دارند و موارد دیگر. به این ترتیب ، یک دندانپزشک ممکن است برای یک روش واحد یک قیمت را محاسبه کند و دیگری برای همان روش، قیمت را دوبرابر کند بنابراین وقتی صحبت از ایمپلنت ارزان یا ایمپلنت اقساطی میشود همیشه منظور افت کیفیت کار نیست.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۰ مهر ۹۹ ، ۱۴:۱۹
sepideh mohammadi

گاهی بعضی دندان‌های خراب رو با هیچ روش درمانی نمیشه نگه داشت و مجبور به خارج کردن اونها می‌شیم، اما عدم وجود این دندان‌ها هم زیبایی ظاهری فرد رو تحت تاثیر قرار میده و هم به دلیل دشواری در جویدن غذا دچار مشکلات دستگاه گوارش می‌کنه.

 یک راه جایگزین برای این دندان‌ها کاشت ایمپلنت هستش که علاوه بر زیبایی، از تضعیف ساختار استخوانی فک و حتی پوکی استخوان اون ناحیه جلوگیری می‌کنه. این ساختار از جنس تیتانیوم خالص ساخته میشن و به استخوان فک جوش می‌خورن و خوشبختانه با بافت‌های بدن کاملا ساگار هستن ...

با این تفاسیر میشه به اهمیت ایمپلنت‌های دندانی و جایگزینی دندان‌های از دست رفته پی برد.

تفاوت بین ایمپلنت و دندان طبیعی:
ایمپلنت‌ها در داخل استخوان فک قرار می‌گیرند و طی روند استخوان سازی جزئی از استخوان فک می‌شوند. در حالی که دندان‌های طبیعی جز استخوان فک نیستند بلکه توسط الیاف اطراف لثه و رباط‌های موجود در این ناحیه، در داخل دهان قرار گرفته‌اند.
دندان‌های طبیعی دارای چند ریشه بوده درحالی که ایمپلنت‌ها شامل یک پایه فلزی ثابت در داخل استخوان فک هستند.
ایمپلنت‌ها از نظر ساختاری به دلیل اینکه داخل استخوان فک قرار گرفته‌اند حساسیت بیشتری نسبت به دندان طبیعی در مواجهه با باکتری‌ها دارند.

آیا ایمپلنت دندان دائمی است؟

کاشت دندان مدت مدیدی است که وجود دارد. در حقیقت، Ingvar Brånemark، یک جراح ارتوپدی سوئدی، اولین ایمپلنت های دندانی را در سال 1952 اختراع کرد. کارهای برند Branch نشان دهنده موفقیت کلینیکی کاشت و معرفی مفهوم استخوان سازی، شکست بخش بود. تحقیقات بیش از 40 سال گذشته ادامه یافته است که ثابت می شود پیشرفت چشمگیری در زمینه دندانپزشکی است.

از آنجا که ایمپلنت دندان دقیقاً مانند دندانهای طبیعی شما به نظر می رسد و احساس می شوند، می توانند به بهبود عزت نفس و اعتماد به نفس شما کمک کنند. بسیاری از افرادی که به دلیل دندان های از دست رفته دارای شکافی در دهان خود هستند می توانند پس از دریافت ایمپلنت دندان خود با غرور لبخند بزنند.

قیمت ایمپلنت دندان چقدر است؟

دهان دارای 28 دندان (به استثنای دندان های عقل) ، 14 عدد روی هر فک است. متخصص ایمپلنت شما 14 ایمپلنت دندان بر روی هر فک نصب نخواهد کرد. این از نظر پزشکی قابل استفاده نیست. بیشترین تعداد 8 کاشت دندان در هر قوس است و کمترین آن حداقل 2 کاشت دندان است.

با افزایش تعداد پایه های ایمپلنت مورد نیاز برای جایگزینی دندان های از دست رفته ، قیمت ایمپلنت دندان نیز بالا می رود. هزینه هر کاشت دندان در تهران بسته به نوع ایمپلنت بین 2700 تا 4ونیم میلیون  برای هر پایه ایمپلنت می باشد. با این وجود ، مهمترین نکته برای دریافت  ایمپلنت دندان با قیمت کم ، مراجعه به یک متخصص معتبر در زمینه ایمپلنت دندان است. بطور کلی قیمت ایمپلنت دندان نسبت به دیگر روشهای دندانپزشکی مانند کامپوزیت دندان و لمینت دندان بسیار بیشتر است.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۶ مهر ۹۹ ، ۱۱:۰۵
sepideh mohammadi