danestanihayemofid

فاکتورهای موثر بر هزینه نهایی کامپوزیت دندان

دوشنبه, ۲۵ ارديبهشت ۱۴۰۲، ۱۰:۱۷ ب.ظ

فاکتورهای موثر بر هزینه نهایی کامپوزیت دندان
هزینه کامپوزیت برای هر فرد می‌تواند متغیر باشد. بسته به تعداد دندان‌ها، سلامت لثه و دندان و جنس انتخابی باید هزینه نهایی را مشخص کرد:
1.    تعداد واحدهایی که قرار است کامپوزیت شوند:
معمولاً برای کامپوزیت به‌ندرت پیش می‌آید که کسی بخواهد همه دندان‌های خود را کامپوزیت کند. و فقط به آن تعداد که بیشتر از همه در معرض دید هستند بسنده می‌کنند. برای اینکه مشخص شود چه تعدادی از دندان‌ها باید روکش شوند، متخصص از شما می‌خواهد لبخند بزنید. هر تعداد از دندان‌های بالا و پایین که مشخص باشند، باید روکش شوند. معمولاً 6 تا 8 واحد و برخی موارد 10 واحد کامپوزیت برای هر فرد کافیست.

2.    جنس کامپوزیت دندان:
خوشبختانه برندهای خوبی برای کامپوزیت به بازار عرضه شده که به خاطر دوام و ماندگاری‌شان قیمت‌های متفاوتی دارند. بهترین کیفیت کامپوزیت‌ها متعلق به برندهای سویسی، آلمانی، ژاپنی و آمریکایی هستند.
•    کامپوزیت توکویوما جز اولین برندهای معرفی شده در این حوزه است.
این کامپوزیت که جز دسته میکروهیبریدی و ضد سایش است، در کشور ژاپن تولید می‌شود تنوع رنگی بالایی از A1 تا D4 دارد.
•    کامپوزیت ای پی اس (IPS) یکی از با کیفیت‌ترین انواع سویسی آلمانی بوده و در دسته نانوهیبرید قرار دارد. طیف رنگی گسترده و ضد حساسیت بودن این کامپوزیت وجه تمایز آن با سایر کامپوزیت‌هاست.
•    کامپوزیت کاریزما نیز به خاطر استحکام و کیفیت بالایی که دارد محبوبیت خاصی پیدا کرده و تولید کشور آلمان است.
•    کامپوزیت سولافیل، سارمکو، اسپیدنت، شوفو، زنیت و آکسفورد از سایر برندهای معتبر موجود در بازار هستند که هر یک ویژگیهای قابل توجهی دارند.

3.    میزان تخصص دندان‌پزشک
مطمئنا برای رسیدن به نتیجه خوب، به یک دندان‌پزشک با تجربه مراجعه خواهید کرد. دستمزد متخصص نیز یکی از فاکتورهایی است که می‌تواند روی قیمت کامپوزیت اثرگذار باشد. زیرا یک دندان‌پزشک با تجربه می‌تواند زیبایی هر برندی را دو چندان کند یا کاهش دهد.

4.    هزینه‌های جانبی
هزینه کامپوزیت دندان، فقط به روکش کردن آن ختم نمی‌شود. بلکه موارد دیگری نیز وجود دارند که تاثیر زیادی روی این هزینه دارند:
ارتودنسی: برخی افراد ترجیح می‌دهند برای جلوگیری از تراش دندان‌ها، از قبل با ارتودنسی آن‌ها مرتب کرده و سپس برای زیبایی بیشتر از کامپوزیت استفاده کنند.
لیفت لثه: ممکن است متخصص تشخیص دهد برخی افراد برای افزایش طول تاج دندان خود به لیفت لثه نیاز دارند. که در این صورت باید هزینه آن را به‌صورت مجزا پرداخت کنند.
جراحی لثه: در بعضی موارد لثه‌های فرد هنگام خندیدن نمایان می‌شود. در این موارد ممکن است دندان‌پزشک تصمیم بگیرد که استخوان اضافی لثه را بردارد تا زیبایی دندان‌ها بیشتر شود.
ترمیم پوسیدگی دندان: همان‌طور که میدانید دندان پوسیده هنگام کامپوزیت مثل سم است. باید قبل از کامپوزیت حتما تمام پوسیدگی‌ها را به طور کامل درمان کنید.
کامپوزیت‌های قدیمی: افرادی که از قبل کامپوزیت داشته و حالا برای ترمیم آن مراجعه کرده‌اند، لازم است هزینه برداشت کامپوزیت‌های قدیمی را جداگانه در نظر بگیرند.

قیمت کامپوزیت دندان برای هر واحد چقدر است؟
در سال 1402 قیمت هر واحد کامپوزیت دندان از 1 میلیون تومان شروع می‌شود و بسته به موارد جانبی و تعداد افزایش پیدا می‌کند.
کامپوزیت دندان یک روش دائمی است؟
در صورت مراقبت و رعایت نکات لازم، کامپوزیت‌ها 8 تا 10 سال عمر می‌کنند. اما دائمی نیستند و نیاز به ترمیم و تعویض دارند.
رنگ کامپوزیت چگونه انتخاب می‌شود؟
هم چیز به سلیقه بیمار بستگی دارد. بسته به جنس و رنگ اولیه دندان فرد این روکش‌ها معمولاً 2 الی 3 درجه روشن‌تر انتخاب می‌شوند.

هزینه کامپوزیت دندان چگونه محاسبه می‌شود؟
امروزه علم دندانپزشکی تقریباً برای هر مشکلی راه حلی پیدا کرده. یکی از تکنیک‌های دندانپزشکی که برای زیباسازی دندان‌ها با استقبال خوبی مواجه شده، کامپوزیت دندان است. با استفاده از کامپوزیت می‌توان نقص‌های دندان از جمله، روی هم قرار گرفتگی یا فاصله دندان‌ها و رنگ دندان‌ها را به خوبی کاور کرد.
در این بین چیزی که باعث می‌شود برخی افراد برای این کار دچار تردید باشند، هزینه کامپوزیت دندان است. باید گفت شما می‌توانید متناسب با هزینه خود برای روکش کردن دندان‌هایتان اقدام نمایید. زیرا قیمت کامپوزیت با توجه به موارد زیادی از جمله، جنس کامپوزیت، تعداد واحدهای مورد نیاز، فرآیندهای قبل از کامپوزیت و ... می‌تواند کم و زیاد شود.

 

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۲/۰۲/۲۵
sepideh mohammadi

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی