danestanihayemofid

۲ مطلب در آذر ۱۳۹۹ ثبت شده است

لمینت سرامیکی

استفاده از ونیر سرامیکی به منظور داشتن لبخندی زیبا

ونیر ها کاملا رنگ دندان هستند که بسیار مناسب برای دندان های جلو میباشد و برای دندانهای که به قهوهای و زرد تغییر کردند بسیار مناسب است

ونیرها بسیار ظریف و علاوه بر جنبه زیبایی برای درمان دندانهای شکسته و تغیر شکل دندان ها کار برد دارد

ونیر_سرامیکی در لابراتور توسط دندانپزشک متخصص انجام میشود

ونیرها یکی از رایج ترین روشها در ایجاد لبخند جذاب و زیبا هستند و بیمار میتواند با هزینه مناسب شکستگی ها و تغییر رنگ دندان ها را ترمیم کند.

کامپوزیت ماندگاری بیشتری دارد یا لمینت؟

لمینت سرامیکی به طور متوسط 10 تا 20 سال دوام می آورند ، اگرچه وقتی شما بهداشت دهان و دندان خود را به خوبی رعایت کنید و دستورالعمل های دندانپزشک خود را انجام دهید، روکش های لمینت دندان حتی می توانند دوام طولانی تری داشته باشند. ونیرهای کامپوزیتی  تقریباً نیمی از طول عمر لمینت دندان را دارند ، معمولاً 5-7 سال

در چه مواردی نمی توان از لمینت سرامیکی استفاده کرد؟

کسانی که بر روی سطح دندان خود پوسیدگی‌های وسیع دارند انجام لمینت دندان بر روی پوسیدگی اصلا توصیه نمی‌شود و باید پس از برطرف کردن پوسیدگی اقدام به لمینت دندان و یا کامپوزیت کنند. تا زمانی که پوسیدگی گسترده دندان رفع نشود نمی توان از لمینت دندان استفاده کرد
برخی افراد دارای سایش شدید مینای دندان هستند و بافت مینای دندان آن‌ها برای انجام لامینت دندان ضعیف است در این صورت متخصص روکش دندان را جایگزین مناسبی برای انواع لمینت دندان می‌کند.
 یکی دیگر از عواملی که مانع از انجام لمینت دندان می‌شود وجود عادتهای دهانی مانند دندان قروچه است که سبب شکستن لمینت دندان شده و با گذشت زمان به آن آسیب وارد می‌کند.
افرادی که لثه های ضعیف و ناسالمی دارند
عفونت و بیماری های لثه (بیشتر بخوانید: بیماری های لثه، انواع بیماری های لثه و درمان آنها)
افرادی که بهداشت دهان و دندان را رعایت نمی کنند.
افرادی که بیماری های مفصلی دارند
در صورت ساییدگی بیش از حد دندان

عادت غلط دندان قروچه در خواب
عادت غلط سایش و فشردن دندان ها
عدم ضخامت کافی در مینای دندان ها
افرادی با بهداشت دهانی کم
دندان های متمایل به سمت لب
بهم ریختگی های شدید دندانی

 

 

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۹ آذر ۹۹ ، ۱۲:۴۸
sepideh mohammadi

ضرر هایی که کامپوزیت دندان ایجاد میکند

یکی از موارد ضعف کامپوزیت ونیر نسبت به لمینت ، مات و گچی بودن رنگ کامپوزیت است. اما با کامپوزیت مناسب و تکنیک صحیح می توان این مشکل را برطرف کرد و به شفافیتی خوب و عالی دست پیدا کرد. منظور از کامپوزیت مناسب ، کامپوزیت های نانوفیلر سرامیک است و منظور از تکنیک مناسب ، استفاده از روش لایرینگ یا کاربرد کامپوزیت های با ترانسلوسنسی متفاوت در لایه های مختلف است و البته در نهایت پالیش مناسب هم کار را تکمیل می کند. یکی از نکاتی که در فرم دادن کامپوزیت و طراحی لبخند مهم است ، موقعیت تماس بین دندان ها است .

بایست توجه کنیم که نقطه تماس بین دندانهای جلویی خیلی به لبه دندان نزدیک است و هر چه به سمت عقبتر برویم ، موقعیت نقطه تماس پایینتر و به لثه نزدیکتر می شود. به همین دلیل ، فضای باز بین دندانها در لبه دندانهای قدامی کوچکتر است و هر چه به سمت دندانهای عقبی پیش می رویم ، این فضا بیشتر می شود. در بعضی موارد فرم اسکلتال فک متقارن نیست و نیمه سمت چپ و راست از نظر بیس استخوانی یکسان نیست . مثلا یک سمت بیرون زده تر از سمت دیگر است و یا یک سمت پایینتر از سمت دیگر است

بایست خیلی به این موضوع دقت کنید که نمی توان انتظار داشت که با درمان لمینت یا کامپوزیت ونیر بتوان چنین کیسی را اصلاح کرد . هر چند تا حد امکان می توان وضعیت را بهتر کرد ولی نباید توقع ایجاد تقارن بین سمت چپ و راست را داشت در حالیکه مشکل مربوط به دندان نیست بلکه مشکل اسکلتال است.

بهترین رنگ کامپوزیت دندان
یکی از مهم ترین نکته هایی که لازم است که پس از انتخاب طرح درمان کامپوزیت دندان مورد توجه قرار داد، انتخاب بهترین رنگ کامپوزیت دندان است. لازم است که بیمار پیش از انجام کامپوزیت با راهنمایی دندانپزشک خود، رنگ کامپوزیت دندان را انتخاب نماید.
.
بهترین رنگ کامپوزیت دندان با توجه به فاکتورهای مختلفی انتخاب می شود. مهم ترین فاکتور انتخاب بهترین رنگ کامپوزیت دندان، سیلقه ی مراجعه کننده است. از دیگر نکاتی که هنگام انتخاب بهترین رنگ کامپوزیت دندان باید مد نظر قرار داد، تطابق رنگی ست که باید با سایر دندان ها داشته باشد. از دیگر فاکتور های مهم در رنگ کامپوزیت دندان، ویژگی های ظاهری مراجعه کننده از جمله رنگ پوست و رنگ چشم ها و رنگ موها می باشد و انتخاب رنگ کامپوزیت باید به گونه ای باشد که تناسب با ویژگی های ظاهری فرد برقرار شود.

افرادی که به فکر دریافت روکش کامپوزیت دندان هستند ممکن است نگران انتخاب رنگ مناسب برای دندانهای جدید خود باشند. از این گذشته ، هیچ یک از افرادی که کامپوزیت ونیر انجام می دهند ، نمی خواهند که دندان های جدید شان جعلی به نظر برسد. کار با یک متخصص دندانپزشک زیبایی در کلینیک دندانپزشکی  به این معنی است که شما در طی تصمیم گیری با دقت و دقیق راهنمایی خواهید شد تا در نهایت با یک لبخند براق ، سفید و بی عیب و نقصو کار داشته باشید.

عوارض کامپوزیت دندان

عوارض احتمالی حاصل از کامپوزیت دندان شامل افزایش حساسیت در دندانها و مشکل در تنظیم دندانهای جدید شماست که سبب تغییر در اندازه و شکل دندان ها می شود. هر دوی این عوارض معمولا موقتی است. از آنجا که روکشهای کامپوزیت جایگزینی کاملا طبیعی برای دندان ها نیستند ، بازرسی کردن آنها از نزدیک  نیز ممکن است تغییرات جزئی در رنگ آنها را نشان دهد.

در مواردی که برای قرار دادن کامپوزیت دندان تراشیدن مینای دندان لازم باشد ، کامپوزیت ونیر بدون عارضه نیست. در صورت مراقبت ناصحیح در این موارد ممکن است تراشیدن دندان به پوسیدگی دندان منجر شود.

روشنترین رنگ کامپوزیت چه رنگى است؟

خیلی از افراد به تغییر ظاهر دندان و اصلاح شکل آن نیاز دارند.گاهی این مشکلات با ارتودنسی باید حل شود و گاهی با انجام ونیر کامپوزیت و لمینت دندان این مشکلات رفع میشود. این روز ها کامپوزیت و لمینت سرامیکی معجزه ای برای اصلاح طرح لبخند افراد به شمار می آیند.

نکنه مهم و قابل ذکر نحوه گذاشتن، جنس و رنگ ونیر یا همان روکش دندان است. اگر این عمل توسط متخصص زیبایی و دندانپزشک ماهر و با تجربه انجام شود،جای نگرانی نیست. کامپوزیت ها برندهاى مختلفى دارند و هر برند درجات رنگى مخصوص خودش را دارد و در سیستم کامپوزیت ما یک استاندارد رنگ ثابتى رو نداریم.

بنابراین روشنترین رنگ هر برندى خاص خودش و نام مشخص و متفاوتى با برند دیگر مى تواند داشته باشد.

کامپوزیت ماندگاری بیشتری دارد یا لمینت؟

لمینت سرامیکی به طور متوسط 10 تا 20 سال دوام می آورند ، اگرچه وقتی شما بهداشت دهان و دندان خود را به خوبی رعایت کنید و دستورالعمل های دندانپزشک خود را انجام دهید، روکش های لمینت دندان حتی می توانند دوام طولانی تری داشته باشند. ونیرهای کامپوزیتی  تقریباً نیمی از طول عمر لمینت دندان را دارند ، معمولاً 5-7 سال

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۲ آذر ۹۹ ، ۰۹:۵۰
sepideh mohammadi