danestanihayemofid

۲ مطلب در شهریور ۱۴۰۱ ثبت شده است

لمینت های سرامیکی کد -کم

در این سیستم ، کلیه مراحل طراحی و ساخت بصورت دیجیتال و توسط نرم افزار کامپیوتر و دستگاه تراش متصل به سیستم کامپیوتر انجام می شود . بدین صورت که از دندانهای مراجعه کننده یک اسکن سه بعدی تهیه و بعد از طراحی لمینت ها توسط نرم افزار مخصوص ، دستگاه تراش دیجیتالی ، فرم لمینت را روی بلوک های سرامیکی اماده ، تراش می دهد و سپس لمینت تراش خورده و فرم یافته در کوره مخصوص ، پخته و رنگ امیزی می شود . مزیت این سیستم سرعت بالا و دقت خیلی خوب است. و عیب ان نیاز به تجهیزات پر هزینه ، و زیبایی کمتر نسبت به روش دستی پودر گذاری و تکنیک لایرینگ است .

لمینت ها معمولا به دو روش ساخته می شوند :

در یک روش لمینت بصورت کد-کم توسط کامپیوتر و سیستم تراش روی بلوک سرامیکی تراشکاری و ساخته می شود و سپس رنگ امیزی می شود و در روش دیگر ابتدا بصورت ریخته گری یک فریم سرامیکی ساخته شده و روی فریم بصورت دستی و با خمیر چینی بصورت لایه به لایه لمینت ساخته می شود . از نظر زیبایی و رنگ ، لمینت هایی که بصورت دستی و لایه به لایه توسط خمیر سرامیک و پودر گذاری ساخته می شوند ، زیباتر هستند .

کامپوزیت دندان یا لمینت دندان، کدام بهتر است؟

رزین کامپوزیت و پرسلن رایج ترین مواد در فرآیند ساخت روکش های دندان هستند. یک  دندانپزشک زیبایی با تجربه و ماهر، با هر دو ماده می تواند لبخند شما را به زیبایی تغییر دهد. اما از کجا بدانیم کدام نوع برای شما مناسب است؟ پاسخ به این سوال به نیازهای خاص شما بستگی دارد  و معیارهایی که در انتخاب نوع مواد برای شما مهم است (از قبیل هزینه ، طول درمان، ماندگاری و غیره).   ونیر ها از موثرترین گزینه های دندانپزشکی زیبایی می باشند که با آنها می توانید  لکه ها ، شکستگی و لب پریدگی های دندان ، فاصله و شکاف های بین دندان ها یا دندان های کج را بپوشانید.

هدف از لمینت دندان بهبود ظاهر دندان است و به عنوان پوششی برای دندانهای موجود استفاده می شود. لمینت دندان به طور معمول از یک ماده نازک به عنوان مثال پرسلن ساخته می شوند و به قسمت بیرونی دندان چسبانده می شوند. روکش های لمینت دندان با هدف بازیابی لبخند طبیعی بیمار و بهبود ظاهر وی با اصلاح نواقص ایجاد می شوند.

قیمت ایمپلنت دندان بر اساس عوامل زیادی متفاوت خواهد بود و یکی از تأثیرگذارترین آنها دندانپزشکی است که  اینکار را انجام می دهد. مبلغی که دندانپزشکان شارژ می کنند به مواردی مانند مکانی که در آن قرار دارند بستگی دارد ، چقدر دفتر بزرگ است ، چه تعداد پرسنل آن را اداره می کند ، چه نوع تجهیزات تخصصی و فناوری خاصی دارند و موارد دیگر. به این ترتیب ، یک دندانپزشک ممکن است برای یک روش واحد یک قیمت را محاسبه کند و دیگری برای همان روش، قیمت را دوبرابر کند بنابراین وقتی صحبت از ایمپلنت ارزان یا ایمپلنت اقساطی میشود همیشه منظور افت کیفیت کار نیست. 


لمینت دندان و ارتودنسی چه تفاوت‌هایی دارند؟


ارتودنسی می‌تواند بسیاری از نقص‌های صورت و دندان را از جمله اصلاح دندان‌های کج ، تصحیح اوربیت ، کمبود نیش ، ضربدری یا مال اکلوژن فک را اصلاح و درمان کنند. همچنین ممکن است از براکت‌ها بهمراه سایر انواع درمانهای ارتودنسی برای بزرگتر کردن یک کف باریک یا فک استفاده شود.
لمینت یک  گزینه زیبایی برای دندان است که می‌تواند دندان‌هایی را که دارای تراشه ، ترک خوردگی ، رنگ آمیزی ، شکل عجیب و غریب یا سایر عیب‌های زیبایی دندان هستند اصلاح کند. ارتودنسی فرآیندی طولانی تر است که ممکن است ماهها یا حتی سالها طول بکشد ، با استفاده از لمینت ، لبخند شما فقط در دو یا سه قرار ملاقات می‌تواند درخشان و جذاب شود.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۳۰ شهریور ۰۱ ، ۱۰:۳۷
sepideh mohammadi

آیا لمینت دندان دایٔمی است؟

لمینت دندان مقاوم در برابر تغییر رنگ است و از سرامیک انعطاف پذیر و بادوام ساخته میشه. لمینت بعد از قرار دادن می تونه چندین سال دوام بیاوره. با این حال آنها لزوماً یک راه حل دایٔمی نیستند و ممکنه با گذشت زمان نیاز به جایگزینی داشته باشه.

با مراقبت صحیح طول عمر لمینت افرایش پیدا میکنه و در حال حاظر لمینت سرامیکی بالاترین طول عمر رو در بین روش های زیبایی دندونپزشکی داره.

خوشبختانه، مراقبت های لمینت خیلی آسونه، کاملا شبیه به مراقبت دندون طبیعی است. بعد از هر وعده غذایی مسواک بزنید، روزانه دو بار نخ دندان بکشید و هر شش ماه یکبار به مطب دندونپزشک مراجعه کنید تا لمینت های شما برای سالهای آینده قوی و شفاف بمونه.

آیا لمینت به دندانها آسیب می زند ؟
اگر دندانپزشک شما تجربه خوبی داشته باشد قطعا انجام لمینت دندان صدمه ای به دندانها وارد نمی کند.در مواردی که بیمار دارای نقایص مادرزادی مینای دندان مثل آملوژنز ایمپرفکتا باشد یا تغییر رنگ دندانها بسیار زیاد باشد یا فواصل بین دندانی زیاد باشد یا چرخشهای دندانی زیاد باشد باید از انجام لمینت خودداری شود و به سایر روشهای درمانی مثل روکشهای تمام سرامیکی روی آورد .

مزایای لیمنت دندان

اگرچه روکش های کامپوزیت دارای چندین مزیت است ، در یک مورد نمی توانند با لمینت رقابت کنند: دوام و ماندگاری. پرسلن ماده ای بسیار قوی تر از رزین کامپوزیت است (حتی با وجود پیشرفت  های اخیر در مواد رزین کامپوزیتی). روکش های لمینت با کیفیت  مناسب در مقایسه با ماندگاری متوسط  پنج تا هفت ساله ی کامپوزیت ها می توانند 10 تا 15 سال دوام آورند. اگر به فکر قرار دادن روکش روی دندان های خود هستید ، بسیار مهم است که این نکته را در نظر بگیرید. یعنی ، در حالی که کامپوزیت ها نیمی از قیمت لمینت دندان را دارند ، اما ماندگاری کامپوزیت دندان حتی نیمی از طول عمر لمینت دندان نیز نمی باشد.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۰ شهریور ۰۱ ، ۱۱:۱۲
sepideh mohammadi