danestanihayemofid

آیا کامپوزیت دندان نیاز به مراقبت دارد؟

يكشنبه, ۷ خرداد ۱۴۰۲، ۰۳:۵۲ ب.ظ

آیا کامپوزیت دندان نیاز به مراقبت دارد؟
در واقع هر کار زیبایی با مراقبت دوام پیدا می‌کند. عده‌ای تصور می‌کنند بعد از کامپوزیت کردن دندان از تمام مراحل بهداشتی خلاص می‌شوند. اما باید بدانید این تازه اول راه است زیرا کامپوزیت بیشتر از دندان خودتان نیاز به مراقبت دارد.
•    مسواک زدن و نخ دندان کردن بعد از هر وعده غذایی
•    استفاده از دهان شویه یا آب‌نمک
•    دوری از مصرف دخانیات
•    استفاده ابزاری نکردن از دندان
•    چکاب‌های دوره‌ای منظم.

طول عمر کامپوزیت چقدر است؟
 اگر تمام شرایط مراقبت و نگهداری را به درستی رعایت کنید می‌توانید حداقل برای 8 سال از این روکش‌ها استفاده کنید.

آیا دندان‌های خرگوشی را می‌توان با کامپوزیت اصلاح کرد؟
اگر دندان‌های شما بیش از حد بیرون زده نباشد به راحتی می‌توان با لایه گذاری مواد کامپوزیت شکل کلی دندان‌ها را یکدست کرد. اما در موارد حاد باید از سایر روش‌ها مثل ارتودنسی در کنار کامپوزیت کمک بگیرید.

دوام کامپوزیت ونیر⁣

اینکه ما دوام کامپوزیت رو مشخص کنیم و بگیم این یه عدد ثابته کاملا اشتباهه... درسته که دوام کامپوزیت ونیر بین ۴ تا ۵ سال تخمین زده میشه اما پس نگهداری که ما ازش میکنیم چی؟؟؟ اینکه چه غذاهایی رو با این کامپوزیتای نازنین بخوریم و چجوری بخوریم خودش یه بحث جدیه...‌
پس نگهداری از کامپوزیت ونیر در دوام اون نقش بسیار تعیین کننده ای داره.
کامپوزیت ونیرها نیاز به مراقبت دارند و مانند دندان رنگ و استین میگیرند در نتیجه نیاز به پالیش دارند ولی فاصله های زمانی مورد نیاز برای پالیش، به نگهداری فرد، رژیم غذایی و رعایت بهداشت آن بستگی دارد.⁣
برای برخی افراد حتی در فاصله های یکساله هم نیاز به پالیش ندارد.⁣
یکی از عواملی که باعث پریدن کامپوزیتها میشود شکستن تخمه هست. اما خبر خوب این است که کامپوزیتها قابل انجام مجدد هستند و در نتیجه با اینکه عمری حدود چهار الی پنج سال دارند، درمان مناسبی میباشند.⁣

مراحل درمان کامپوزیت ونیر

در ابتدا دندان  ها به طور کامل تمیز می شوند تا سطح تمیز و بدون جرم برای قرار دادن کامپوزیت دندان آماده شود. اینکار برای لمینت دندان نیز انجام می شود. لمینت سرامیکی مانند کامپوزیت ونیر برای زیبایی دندان ها استفاده می شود.

سپس دندان ها کاملا خشک و تمیز شده به طوری که هیچ گونه رطوبت ، خون و بزاق بر روی دندان وجود نداشته باشد.

در مرحله بعدی با کمک مواد اسیدی سطح جلوی دندان را متخلخل کرده با این کار، سطح دندان برای قرار دادن کامپوزیت مناسب سازی می شود. این کار در چسبیدن ونیر کامپوزیت بسیار تاثیر گذار است.

سپس چسب مخصوص بر روی سطح دندان زده می شود و مواد خمیری کامپوزیت به آرامی روی آن قرار داده می شود. برای به دست آمدن نتیجه مطلوب از مقدار مواد کم و زیاد می شود.

در این مرحله دندانپزشک پرتو نوری را با طول موج مخصوص به کامپوزیت ونیر می تاباند ، این نور مواد را فعال و سخت می کند.

در پایان با پولیش کامپوزیت، فرم دلخواه و مناسب دندان به دست می آید. از معایب کامپوزیت دندان حساسیت ان به تغییر رنگ می باشد.

البته هنر ، دانش ، تجربه و تکنیک متخصص دندانپزشک زیبایی از عوامل بسیار مهم و تاثیر گذار بر زیبایی دندان ها با کمک روش کامپوزیت دندان می باشد .

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۲/۰۳/۰۷
sepideh mohammadi

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی