danestanihayemofid

تفاوت ونیر کامپوزیت ولمینت دندانی

شنبه, ۱۷ خرداد ۱۳۹۹، ۱۰:۵۵ ق.ظ

تفاوت ونیر کامپوزیت ولمینت دندانی

رزین ونیر کامپوزیت و پرسلن رایج ترین مواد در فرآیند ساخت روکش های دندان هستند. یک  دندانپزشک زیبایی با تجربه و ماهر، با هر دو ماده می تواند لبخند شما را به زیبایی تغییر دهد. اما از کجا بدانیم کدام نوع برای شما مناسب است؟ پاسخ به این سوال به نیازهای خاص شما بستگی دارد  و معیارهایی که در انتخاب نوع مواد برای شما مهم است (از قبیل هزینه ، طول درمان، ماندگاری و غیره).

   ونیر ها از موثرترین گزینه های دندانپزشکی زیبایی می باشند که با آنها می توانید  لکه ها ، شکستگی و لب پریدگی های دندان ، فاصله و شکاف های بین دندان ها یا دندان های کج را بپوشانید.هردو روش برای زیبایی خط لبخند که شامل 8 تا 10 دندان در هر فک بالا و پایین می باشد ( البته بستگی به نوع لبخند افراد این تعداد متغیر است) و برطرف کردن مشکلاتی از قبیل زردی رنگ دندان، لب پر شدن و شکستگی یا بد فرم بودن دندان ها که در رنگ های مورد نظر فرد که میتواند همرنگ دندان های دیگر یا سفید تر از آنها باشد، استفاده شود.

انجام کامپوزیت نسبت به لمینت سرامیکی از لحاظ هزینه به صرفه تر است. هم چنین ونیر کامپوزیت را میتوان طی یک یا دو جلسه حدود 4الی 5 ساعت برای هر فک انجام داد.

اگر کامپوزیت دندان به طرز صحیح و توسط متخصص انجام شود به هیچ وجه موجب بدبویی دهان و التهاب لثه نمیشود

در این نوع درمان کامپوزیتی نیاز به تراش دادن زیاد دندان نیست و حتی ممکن است بدون تراش دادن آنها کار انجام شود.

در لمینت سرامیکی بر خلاف ونیر کامپوزیت باید دندان تراش داده شود و احتیاج به زمان بیشتری بین 2 تا 3 هفته برای قالبگیری و ساخت آن توسط لابراتوار دارد.

لمینت سرامیکی دارای استحکام بالاتری نسبت به کامپوزیت و مقاوم تر در برار تغییر رنگ و سایش دندانها است. ونیر سرامیکی به دلیل ضخامت کمتر داراری زیبایی بیشتر، طبیعی تر و شفاف تر نسبت به کامپوزیت دندان است

اگر کامپوزیت دچار لپ پریدگی و شکستگی شود قابل ترمیم است ولی ونیر سرامیکی باید برداشته و جایگزین شود.

عمر مفید لمینت سرامیکی بیشتراست.از بهترین خدمات زیبایی، لمینت دندان است. لمینت دندان دو حالت دارد، لمینت سرامیکی و لمینت کامپوزیتی. دوام لمینت سرامیکی از لمینت کامپوزیتی بیشتر از است ولی لمینت کامپوزیتی ارزانتر است. طول عمر لمینت دندان بستگی دارد به حرفه ای بودن دندانپزشک، رعایت برخی مسائل بهداشتی توسط بیمار و… . دوام لمینت دندان به طور میانگین بین 5 تا 10 سال می‌باشد و سپس نیاز به ترمیم یا تعویض دارد.

به طور کلی کامپوزیت ونیر یا لمینت سرامیکی باعث میشود که دیگر نگران لبخد زدن به دلیل مشکلات دندانهایتان که شامل زرد بودن رنگ دندانها، نامرتب بودن و ... است،نباشید و میتونید همواره لبخندی زیبا داشته باشید .

نکته ای که وجود دارد این است که جنس و رنگ بسیاری از مواد کامپوزیتی متفاوت است و به نسبت دارای استحکام متفاوتی می باشد پس بهتر است که برای اصلاح طرح لبخند موفق از بهترین کامپوزیت دندان که توسط شرکت های معتبر دندان پزشکی ساخته شده است استفاده شود تا استحکام و زیبایی ماندگار در دندان ایجاد شود.

https://www.durhamcitysmiles.co.uk/treatments/smile-styling/dental-veneers

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۹/۰۳/۱۷
sepideh mohammadi

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی