danestanihayemofid

روش جراحی لثه

يكشنبه, ۳۰ بهمن ۱۴۰۱، ۰۳:۴۲ ب.ظ

روش جراحی لثه
تعداد جلسات لازم برای جراحی و لیفت لثه، یک الی دو جلسه است و به علت استفاده از بی حسی‌های موضعی، بیمار در حین جراحی هیچ‌گونه دردی را احساس نمی‌کند. همچنین پس از پایان یافتن بی حسی، در صورت احساس درد، مصرف مسکن‌های کم عارضه‌ای مانند استامینفون توصیه می‌شود.
ناگفته نماند بخیه‌های جراحی و لیفت لثه به دو صورت جذبی و غیرجذبی هستند. در صورت غیر جذب بودن بخیه‌ها، پس از ۷_۱۰ روز می‌توان بخیه ها‌را خارج کرد.
برای کسب اطلاعات مفید در رابطه با مزیت‌های لیفت لثه با ما همراه باشید.
جالب است بدانید برخلاف تصور بسیاری از افراد، جراحی لثه جزو عمل‌های سنگین به حساب نمی‌آید و به صورت سرپایی انجام می‌شود؛ بنابراین در صورت مراقبت اصولی و روش‌های مراقبتی صحیح، هیچ‌گونه عارضه‌ای در پیش ندارد.
مزیت لیفت لثه قبل از کامپوزیت دندان
هنگامی که لیفت لثه قبل از انجام کامپوزیت دندان صورت بگیرد، ارتفاع دندان‌های جلویی افزایش می‌یابد که این عمل سبب افزایش زیبایی دندان‌ها می‌شود.
علت این افزایش زیبایی دندان را می‌توان به بیشتر نمایان شدن روکش کامپوزیتی و یا سرامیکی دندان‌ها نسبت داد. همچنین لیفت لثه قبل از کامپوزیت، لبخند زیبایی را خلق می‌کند و به دنبال آن اعتماد به نفس افراد افزایش می‌یابد.
عوامل موثر بر قیمت لیفت لثه  
هزینه‌های لیفت لثه و کامپوزیت دندان کاملا به صورت جداگانه محاسبه می‌شود؛ چرا که لیفت لثه با جراحی انجام می‌گردد و سپس کامپوزیت دندان را می‌توان انجام داد. به هر حال هزینه لازم برای لیفت لثه به عواملی همچون روش جراحی، میزان التهاب لثه، انتخاب مرکز دندانپزشکی و... بستگی دارد.
درواقع هر چه میزان التهاب لثه بیشتر باشد، زمان و هزینه‌های بیشتری برای جراحی آن نیاز است.
جراحی لثه نیز معمولا به دو روش انجام می‌شود که هر کدام هزینه های مربوط به خودشان را می‌طلبند. در ادامه به بررسی این دو روش جراحی می‌پردازیم:
•    روش لیزری: در این روش با استفاده از لیزر و بدون هیچ‌گونه درد و بی حسی، لیفت لثه انجام می‌شود. همچنین مدت زمان بهبودی بیمار در این روش بسیار کوتاه است.
•    روش تیغ جراحی: این روش با استفاده از تیغ جراحی و توسط بی حسی موضعی، لیفت لثه انجام می‌شود. ناگفته نماند هزینه جراحی لثه با این روش کمتر از روش لیزری است، اما پروسه درمان به طول می‌انجامد.
به طور کلی در هنگام جراحی لثه و کامپوزیت صرفا روی قیمت زوم نکنید؛ چرا که برخی از مراکز به منظور کاهش هزینه‌های جراحی از کیفیت مواد و دقت در حین کار می‌کاهند که باعث نارضایتی مراجعه کنندگان می‌شود.
بنابراین توصیه می‌شود هنگام جراحی و کامپوزیت دندان، مراکزی را انتخاب کنید که سابقه درخشانی در این زمینه داشته باشند و پزشک متخصص از تجربه و دانش کافی برخوردار باشد.

آیا لمینت و کامپوزیت باعث پوسیدگی دندان می شوند؟

بسیاری از مردم دو باور بسیار غلط درباره لمینت و کامپوزیت دارند که در این مقاله یک‌بار برای همیشه به آن‌ها پاسخ خواهیم داد:

باور اول: کامپوزیت و لمینت به طور کامل از پوسیدگی دندان جلوگیری می‌کنند.

باور دوم: دندان‌ها پس از مدتی در زیر کامپوزیت و لمینت دچار پوسیدگی می‌شوند.

پاسخ صحیح: درست است که کامپوزیت و لمینت بخش بسیار زیادی از دندان‌ها را می‌پوشانند اما نباید به طور صفر و صد به ماجرا نگاه کرد، چرا‌که کامپوزیت و لمینت همانطور که سبب آسیب و پوسیدگی دندان نمی‌شوند، هیچ ضمانتی برای حفظ دندان در مقابل پوسیدگی ندارند.

بلکه مسئله اصلی درباره این موضوع این است که شما چقدر به رعایت بهداشت دهان و دندان پایبند هستید؟

درواقع پس از کامپوزیت و لمینت دندان شما باید همانگونه که در برابر دندان‌های طبیعیتان مسئول هستید، در چنین شرایطی نیز باید نسبت به رعایت بهداشت دهان و دندان خود اهمیت بسیاری قائل شوید.

لیفت لثه برای کامپوزیت دندان

برخی از افراد لبخند لثه‌ای دارند؛ به این معنی که هنگام خندیدن بخش زیادی از لثه‌ی آن‌ها نمایان است و این موضوع سبب نارضایتی این افراد از لبخند خود می‌گردد. همچنین برخی دیگر دارای دندان‌های نامرتب و بد رنگ هستند که این موضوع نیز برای آن‌ها ناخوشایند است‌. اما راه‌حل رفع این قبیل مشکلات چیست؟

در پاسخ به این سوال باید بگوییم لیفت لثه و کامپوزیت دندان چاره‌ی اصلی این مشکلات است؛ درواقع در صورت داشتن لبخند لثه‌ای باید قبل از کامپوزیت دندان، لیفت لثه انجام شود.

بعد از انجام لیفت لثه، قسمت بیشتری از دندان‌ها نمایان می‌شود که در هنگام خندیدن یا صحبت کردن، بخش کمتری از لثه قابل دیدن است که همین موضوع سبب زیبایی دهان و دندان‌ها می‌شود.

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۱/۱۱/۳۰
sepideh mohammadi

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی