danestanihayemofid

لمینت بدون تراش ممکن است؟

پنجشنبه, ۱۳ بهمن ۱۴۰۱، ۱۲:۵۵ ق.ظ

لمینت بدون تراش ممکن است؟

سوالی که ذهن بسیاری از افراد را در حین ترمیم و زیباسازی دندان‌هایش به خود مشغول می‌کند این است که "آیا لمینت بدون تراش ممکن است؟"

البته افراد حق دارند چنین سوال مهمی را مطرح کنند چرا که تراش دندان به منزله انتخاب روشی غیر‌قابل بازگشت است.

اما اگر بخواهیم یک پاسخ قطعی به این سوال بدهیم قطعا جواب خیر است.

زیرا برای استفاده از روش لمینت در سطح دندان نیاز به یک لایه نازک داریم؛ در واقع لمینت خود به اندازه کافی ضخامت داشته بنابراین برای کاهش برجستگی سطح دندان و نرمال شدن سطح دندان‌ها نیاز به مقداری تراش داریم.

البته توجه داشته باشید که با پیشرفت تکنولوژی و ایجاد سیستم های جدید، مقدار تراش بسیار کاهش پیدا کرده اما باز هم این به معنای نتراشیدن سطح دندان نیست و در هر صورت برای انجام لمینت مقداری تراش نیاز است. البته سیستم جدیدی به نام نسل جدید لمینت‌ها به وجود آمده است که نیاز به تراش بسیار جزئی دارد به گونه‌ای که دندانپزشکان آن را تراش دندان نمی‌دانند؛ به این روش اصطلاحا لمینت بدون تراش گفته می‌شود.

خیلی از افراد ممکن است به دلیل انجام تراش نگران شده و از لمینت صرف نظر کنند اما خوب است بدانید که این تراشیدگی حدود نیم تا یک میلی متر است بنابراین مشکلی برای دندان‌های شما ایجاد نمی‌کند.

نکته قابل توجه درباره لمینت دندان بدون تراش این است که این روش برای دندان‌های پوسیده، شکسته و … مناسب نیست و بهتر است روکش را جایگزین آن کنید تا از تبعات تراش لمینت در امان بمانید.

طول عمر لمینت دندان چقدر است؟

روکش لمینتمعمولاً بسیار طولانی تر است و تحقیقات بین المللی نشان دهنده طول عمر معمولی 10 سال یا بیشتر است. روکش لمینتمعمولاً بسیار مناسب است و مانند قوطی باند کامپوزیتلک نمی خورد. طول عمر روکش لمینت به 3 عامل اصلی مربوط می شود:

·         تجربه و مهارت دندانپزشک زیبایی.

·         کیفیت سیستم لمینت مورد استفاده.

·         مهمترین عامل مراقبت در منزل و معاینات منظم و دندانپزشکی است که اجازه می دهد تا قبل از به خطر افتادن سلامتی / ماندگاری ونیرهای زیبا و جدید دندانپزشکی ، به موارد کوچک پرداخته شود

 

روکش لمینت دندان بدون تراش چیست؟

مهم ترین نوع روکش لمینت دندان بدون تراش، پرسنل نام دارد که از اوایل سال ۲۰۰۰ رواج پیدا کرده است. در واقع از این نوع روکش برای موارد زیادی از جمله رفع تغییرات رنگ دندان‌ها، ناهنجاری‌های ظاهری دندان‌ها و امثال آن که بر اثر مصرف مواد غذایی در طول سال‌ها به وجود می‌آید و یا مواردی که عوامل ژنتیکی در آن دخیل است، استفاده می‌شود.

روند کار در انجام روکش لمینت دندان بدون تراش به این صورت است که پزشک پس از انجام سایش‌ها و تراش‌های جزئی سطح دندان، از روکش مناسب با آن استفاده می‌کند.

اما توجه داشته باشید که این روکش‌ها به پرسنل محدود نشده و انواع مختلفی از این روکش‌ها وجود دارد.

در‌نتیجه افراد در صورتی که با هر نوع مشکل ظاهری و شکلی در دندان‌های خود مواجه هستند، می‌توانند پس از مراجعه به دندانپزشک از روکش لمینت دندان استفاده کرده و از دندان‌هایی زیبا برخوردار شوند؛ زیرا همانطور که گفته شد این روکش‌ها به اصلاحات و رفع نواقص دندان‌ها می‌پردازد. این روش برای افرادی که دندان‌های پوسیده ندارند بسیار مناسب است.

کامپوزیت ماندگاری بیشتری دارد یا لمینت؟

لمینت سرامیکی به طور متوسط 10 تا 20 سال دوام می آورند ، اگرچه وقتی شما بهداشت دهان و دندان خود را به خوبی رعایت کنید و دستورالعمل های دندانپزشک خود را انجام دهید، روکش های لمینت دندان حتی می توانند دوام طولانی تری داشته باشند. ونیرهای کامپوزیتی  تقریباً نیمی از طول عمر لمینت دندان را دارند ، معمولاً 5-7 سال

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۱/۱۱/۱۳
sepideh mohammadi

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی