danestanihayemofid

کامپوزیت ونیر مناسب برای چه دندان‌های می‌باشد؟
سؤال متداولی که برای بسیاری از افراد پیش می‌آید این است که کامپوزیت دندان برای چه کسانی مناسب است؟
خدمات کامپوزیت ونیر برای افرادی که دارای دندان‌های شکسته و لب پریده، دندان‌های نامرتب یا بهم ریخته، همچنین برای افرادی که فرسودگی مینای دندان یا دندان‌های بدرنگ دارند مناسب است؛ همچنین برخی افرادی برای از بین بردن فاصله میان دندان‌ها و مرتب کردن آنها ها و سفید کردن دندان‌ با روکش به جای بلیچینگ دندان از کامپوزیت دندان یا کامپوزیت ونیر استفاده می‌کنند.
به‌طورکلی کامپوزیت دندان برای اکثر افراد مناسب‌ و ایده‌آل است‌ و کارآمدترین گزینه‌ برای اشخاصی است‌ که‌ با مشکلات زیر مواجه‌اند:
●    افرادی که دندان نامرتب دارند.
●    افرادی که دندان‌های بد رنگ دارند.
●    دندان‌هایی که روی یکدیگر قرار می‌گیرند.
●    افرادی که دندان‌های لب پر و شکسته دارند.
●    افرادی که دارای دندان‌های بلند، کوتاه یا کوچک هستند.
●    و...
فرایند کامپوزیت دندان چقدر طول می‌کشد؟
●    برای انجام فرایند کامپوزیت دندان ابتدا باید یک جلسه در کلینیک دندانپزشکی زیبایی معاینه شوید.
●    پس از طی کردن ارزیابی و هماهنگی‌های لازم در جلسه‌ی بعدی ونیر کامپوزیت پیوند داده شود.
دندانپزشکتان قبل از اینکه کامپوزیت ونیر را روی دندانتان شکل دهد در مورد رنگ آن با شما صحبت خواهد کرد تا مطمئن شود که همان رنگ دلخواهتان برای لبخند است. پیوند دادن ونیر کامپوزیت با نور لیزری و نیز چسب مخصوص انجام می‌شود که آن را محکم روی دندان نگه می‌دارد.
طول عمر ونیر کامپوزیت چقدر است؟
معمولاً طول عمر کامپوزیت دندان بین 7 تا 10 سال خواهد بود، البته کامپوزیت دندان درست مثل دندان‌های معمولی ممکن است در اثر جویدن یا ضربه خوردن، دچار لب پریدگی یا شکستگی شوند.
اما اگر کامپوزیت ونیر به هر دلیلی آسیب ببیند، متخصصان دندانپزشکی زیبایی آن را ترمیم و جایگزین می‌کنند؛ پس نگرانی بابت آسیب دندان‌های خود نداشته باشید.
چگونه دوام کامپوزیت را افزایش دهیم؟
برای افزایش طول عمر کامپوزیت دندان باید از فشار آوردن بالا به دندان جلوگیری نمایید، همچنین استفاده نادرست از خلال‌دندان یا نخ دندان، می‌تواند کامپوزیت را از سطح دندان جدا کند؛ پس دقت داشته باشید با استفاده درست از نخ دندان و مسواک می‌توانید دوام کامپوزیت دندان را افزایش دهید.

 

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۱/۱۰/۱۸
sepideh mohammadi

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی