danestanihayemofid

مراقبت های بعد از درمان ریشه:

دوشنبه, ۳۰ فروردين ۱۴۰۰، ۰۳:۱۸ ب.ظ

مراقبت های بعد از درمان ریشه:

برای چند روز پس از اتمام درمان (میانگین ۱۰ روز) ممکن است سطح روی دندان کوتاه یا بلند به نظر برسد. بطوریکه ایجاد درد نماید. این دردها در روزهای اولیه ( ۲ تا ۳ روز اول) بیشتر بوده و به صورت دردهای خود به خود، ضرباندار و حساسیت دندان خود را نشان می دهد. پس از این مدت به تدریج کمتر شده و در نهایت کاملا از بین می رود.

تا قبل از رفع بی حسی، به خصوص در فک پایین، ممکن است موقع غذا خوردن گونه و زبانتان را گاز گرفته و زخم کنید. منتظر رفع بی حسی شوید و از غذاهای نرم شروع کنید. اگر در باز شدن فک مشکل دارید، از هوله گرم و ماساژ آرام در ناحیه درد استفاده کنید.

مسواک زدن و استفاده از نخ دندان بعد از درمان ریشه منعی ندارد. فقط روی پانسمان موقت را با مسواک نسابید و نخ دندان را در ناحیه پانسمان وارد نکنید.

• تا یک ساعت پس از انجام کار غذا میل نشود.

• تا زمان پر شدن تاج و قرار گرفتن روکش، ترجیحابا سمت عصب کشی شده غذای میل نشود!

• آنتی بیوتیک و داروی تجویز شده توسط دندانپزشک کامل و سر ساعت استفاده شود.

. • به علت شکننده بودن دندان عصب کشی شده، احتمال نیاز به روکش زیاد می باشد، لذا قـبل از روکـش با احـتیاط از دندان استفاده شـود.

چه موقع به انجام عصب کشی نیاز پیدا خواهیم کرد؟

عصب کشی هنگامی انجام می‌شود که قسمت داخلی یک دندان که به آن پالپ نیز گفته می‌شود آسیب ببیند و یا دچار التهاب و عفونت شود. حتی اگر پالپ یا مغز دندان از بین رفته باشد و یا در اصطلاح مرده باشد، بخش بالایی دندان یا همان تاج می‌تواند کماکان دست نخورده باقی بماند. از بین بردن پالپ دندان آسیب دیده یا آلوده، بهترین روش برای حفظ ساختار دندان‌ها است.

علائم نیاز دندان به عصب کشی چیست؟

    درد
    حساسیت دندان به گرما یا سرما
    حساسیت به لمس کردن و جویدن برخی مواد غذایی
    تغییر در رنگ دندان
    تورم
    حساسیت در گره‌های لنفاوی،لثه و استخوان‌های اطراف دندان
با این تفاسیر گاهی اوقات این عفونت هیچ علائمی در ظاهر از خود نشان نمیدهد ولی دندان نیازمنده درمان ریشه  یا  عصب کشی است.
اگر التهاب یا عفونت پالپ و ریشه دندان بدون درمان باقی بماند یعنی عصب کشی نشود، می تواند باعث درد شدید یا منجر به آبسه شود.
عوامل دیگر موثر در قیمت عصب کشی دندان

عواملی چون نیاز به استفاده از روکش تاثیر بسیار زیادی در قیمت تمام شده عصب کشی دندان دارد. روکش قیمت زیادی دارد ولی بدون آن مقاومت دندان عصب کشی شده پایین خواهد بود. تخصص دندانپزشک، محل قرار گیری کلینیک و یا مطبی که برای عصب کشی به آن مراجعه می کنید از دیگر عواملی است که در قیمت تمام شده عصب کشی دندان تاثیر گذار است.

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۰/۰۱/۳۰
sepideh mohammadi

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی