danestanihayemofid

نحوه محاسبه حق ماموریت

پنجشنبه, ۲۹ آبان ۱۳۹۹، ۱۲:۵۰ ب.ظ

نحوه محاسبه حق ماموریت

در صورتیکه کارگر برای انجام کار، حداقل 50 کیلومتر از محل کارگاه اصلی دور شوند و یا ناگزیر باشند حداقل یک شب در ماموریت توقف نماید.

فوق العاده ماموریت نباید کمتر از مزد ثابت یا مزد مبنای روزانه باشد.

کارفرما مکلف است وسیله یا هزینه رفت و برگشت کارپذیر را تامین کند.

سه نوع ماموریت داریم

  1. درون شهری
  2. برون شهری
  3. خارج از کشور

درون شهری

کارگر برای انجام کارهای روز مره اش جت انجام وظایف مشخص به درون شهر اعزام میشود، که این جزو ماموریت نیست و جزو ساعات کار عادی محسوب میشود و حق ماموریت به ایشان تعلق نمیگیرد.

برون شهری

اگر شخصی مسافتی بیش از 50 کیلومتر را طی کند و به هر دلیلی  شب در محل ماموریت اقامت داشته باشئ، حق ماموریت به ایشان تعلق میگیرد.

خارج از کشور

این نوع ماموریت معمولا با مصوبه هیئت مدیره انجام شده و فرد مامور بایستی جهت انجام امور بایستی جهت انجام ماموریت به خارج از کشور برود.اما بایستی تفاوت هزینه اقامت، تامین غذا چون به کشور دیگه ای میرود حتما کارفرما اون رو باید قبول کند.

مثال

آقای محمدی در یکماه  اخیر32 ساعت ماموریت برون شهری داشته است با توجه به این که ایشان بابت هر ساعت کارکرد 83.466 ریال دریافت میکند.همچنین طبق توافق کارپذیر 20% بیشتر از مزد عادی دریافت میکند.مطلوب است محاسبه حق ماموریت ایشان

2.670.912=83.466*32 دستمزد عادی

534.182=20%*83.466*32 ماموریت

3.205.094=534.182+2.670.912کل ماموریت

تمرین

آقای محمدی در یکماه اخیر 6 ساعت ماموریت درون شهری داشته است.با توجه به اینکه ایشان بابت هرساعت کارکرد 83.466 ریال دریافت میکند مطلوب است محاسبه حق ماموریت ایشان.

جواب

ماموریت درون شهری حق ماموریت نیست،ساعت کار عادی محسوب میشه.

نحوه ثبت حسابداری حقوق و دستمزد

به طور کلی می توان گفت که کلیه پرداخت ها می بایست در ستون بدهکار ثبت گردد و کلیه کسورات در ستون بستانکار و مبلغ باقی مانده به صورت خالص پرداختی در ستون بستانکار ثبت می شود. در زیر نمونه ای از ثبت حسابداری را مشاهده خواهیم کرد:
حقوق پایه ****
اضافه کار ****
حق ماموریت ****
بن کارگری ****
حق مسکن ****
پاداش ****
.
.
.
حق بیمه کارفرما 30% ****
مساعده ****
وام ****
بیمه تکمیلی ****
.
.
.
حق بیمه کارگر 7% ****
مالیات ****
خالص پرداختی ****
در خاتمه امیدواریم که این مقاله برای شما مفید بوده و استفاده کافی را از آن برده باشید.

پس از صنعتی شدن جوامع بازار ها تغییر شکل دادند و این خریداران و فروشندگان بودند که قیمت کالاها را در بازار مشخص می کردند. بنابراین یکی از عواملی که بسیار تعیین کننده است قیمت کالاها است. اما این که چگونه یک کالا را قیمت گذاری کنیم به عوامل مختلفی همچون شرایط بازار، نوع محصول، میزان تقاضا، رقبا و سایر عوامل بستگی دارد که ما در این مقاله سعی میکنیم به آن ها بپردازیم تا بینش نسبتا خوبی برای مخاطبان خود ایجاد کنیم.

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۹/۰۸/۲۹
sepideh mohammadi

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی